پنج‌شنبه 19 مهر 1403

پارک شمیم پایداری پارک تخصصی دفاع مقدس می‌شود / نمایش مقاومت 200 ساله آذربایجان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پارک شمیم پایداری پارک تخصصی دفاع مقدس می‌شود / نمایش مقاومت 200 ساله آذربایجان

امیرعباسی گفت: برنامه داریم تا پارک شمیم پایداری را به صورت تخصصی به پارک دفاع مقدس تغییر دهیم که شهرداری هم با این موضوع و تفویض پارک به حفظ آثار موافقت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، امیر رضا عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس در سال 62 آغاز و در چهار مرحله منجر به آزادسازی خرمشهر و هویزه شد.

وی ادامه داد: چیزی که مسلم است حضور پررنگ تیپ 31 عاشورا به فرماندهی شهید تجلایی و شهید امین شریعتی در آزادسازی خرمشهر است. دیگر یگانی که در آن سالها در این عملیات حضور داشتند تیپ 21 حمزه بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به شرایط آن روزهای جنگ گفت: در سال 61 ما در شرایطی بودیم که دشمن کاملا پیشروی کرده و رزمندگان ما روحیه تهاجمی خود را از دست داده بودند اما عملیات بیت المقدس این روحیه را به رزمندگان بازگرداند.

وی ادامه داد: اولین دلیلی که باعث شد این عملیات به پیروزی برسد ایمان و باور قلبی به خدا بود و دومین دلیل محوریت رهبری فرمانده کل قوا بود. دلیل بعدی وحدت بین نیروها بود که همه به دنبال پیروزی بودند.

عباسی تاکید کرد: ما هرجایی که وحدت داشته‌ایم به راحتی پیروز شده‌ایم و هرجا اختلافی بود، پیروزی به سختی به دست آمد. دلیل دیگر در پیروزی عملیات بیت المقدس روحیه جهاد و شهادت بود.

وی با اشاره به شش راهبرد ابلاغی برای برنامه‌های دفاع مقدس عنوان کرد: اولین راهبرد اجرای برنامه‌ها تبیین نقش رهبری در سالهای جنگ، دومین راهبرد الگوسازی رفتار رزمندگان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: عملیات بیت المقدس باعث شد جنگ از پدافندی به افندی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه چهل برنامه جامع داریم، ابراز داشت: بحث پرداختن به کودکان و نوجوانان در اولویت ماست و در برنامه‌های امسال تلاش می‌کنیم که بخشی از این برنامه‌ها به دست همین کودکان و نوجوانان اجرا شود.

عباسی با اشاره به برنامه‌های هفته آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: دیدار فرماندهان نظامی استان، عطرافشانی مزار شهدا، اختتامیه جلوه‌های جهادی شهید باکری و سلیمانی به میزبانی شهرداری تبریز، افتتاح فاز اول اولین مرکز آزمون آلایندگی موتورهای دیزل در کشور و در کنار این افتتاح رونمایی از کتاب لاله‌های سرخ شرکت ایدم، همایش فاتحان خرمشهر و رونمایی از کتاب و آثار دفاع مقدس را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه داریم تا پارک شمیم پایداری را به صورت تخصصی به پارک دفاع مقدس تغییر دهیم که شهرداری هم با این موضوع و تفویض پارک به حفظ آثار موافقت کرده است.

عباسی ادامه داد: در باغ موزه دفاع مقدس قرار است 200 سال مقاومت آذربایجان نشان داده شود و البته عمده کار به دفاع مقدس اختصاص دارد و به صورت ویژه این مسائل به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی برای نمایش بمباران‌های شهر تبریز خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا به صورت ویژه بمباران شهری در تبریز به نمایش بگذاریم یا مثلا در بمباران پتروشیمی ژاپنی‌هایی که آنجا بودند آسیب دیدند و هلال احمر به آنها کمک کرد و سفیر ژاپن از آنها تجلیل کرد و یا در بحث بمباران مدرسه زینبیه می‌خواهیم با برنامه‌های ویژه انتقال پیام انجام دهیم.

انتهای پیام /