یک‌شنبه 10 تیر 1403

پاکستان زیر چتر حمایتی ایران در مبارزه با تروریسم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پاکستان زیر چتر حمایتی ایران در مبارزه با تروریسم

وزیر دفاع پاکستان گفت: این کشور برای ریشه‌کنی تروریسم در مرزهای جنوب غربی خود مصمم و در دفع این پدیده شوم از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

خواجه محمد آصف طی گفت‌وگویی با یک شبکه خبری پاکستانی پیرامون تصمیم اخیر دولت این کشور برای اجرای عملیات جدید نظامی موسوم به "عزمِ استحکام" اظهار داشت که متاسفانه معضل تروریسم روابط ما با افغانستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و اسلام‌آباد همکاری موثری از سوی همسایه غربی خود دریافت نمی‌کند.

وی مدعی کم کاری حکومت سرپرست افغانستان در مقابله با تروریسم در مرزهای مشترک شد و افزود که طالبان افغانستان از اقدامات تروریستی گروه تحریک طالبان پاکستان چشم پوشی کرده و در جلوگیری از تحرکات نیروهای مخل امنیت در مرزهای ما مماشات می‌کنند.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره به همکاری‌های ضدتروریستی با جمهوری اسلامی ایران افزود که در این امر مهم هیچ چالشی با ایران نداریم و معتقدیم که ما از حمایت تهران در ریشه کنی تروریسم برخورداریم.

خبر مرتبط هیاهوی بسیار پاکستان برای هیچ

از چند ماه گذشته یک علامت سوال جدی و ضروری در مورد اینکه کشورها، به ویژه کشورهای جهان اسلام، چه اقدامات مشخصی می توانند برای کمک به توقف حمله وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه انجام دهند، مطرح شده است.

وی تاکید کرد: عملیات جدید نظامی تمرکز ویژه‌ای بر شناسایی مخلان امنیت و طراحان حملات تروریستی خواهد داشت و دامنه آن در 2 ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان گسترده تر خواهد بود.

در جریان جلسه روز شنبه (دوم تیر) کمیته بلندپایه امنیتی پاکستان به ریاست شهباز شریف نخست وزیر و با حضور سران قوای مسلح و دستگاه‌های امنیتی این کشور اعلام شد که عملیات جدید نظامی موسوم به «عزمِ استحکام» برای مقابله موثر با تروریسم و افراط گرایی در پاکستان به اجرا در می آید.

این چهارمین عملیات گسترده نظامی در پاکستان علیه تروریسم از سال 2007 محسوب می‌شود که به شول عمده درپی تروریسم افسارگسیخته در کشور، تهدیدات داخلی ناشی از افراط گرایی و حامیان این جریان به اجرا در آمد.

خبر مرتبط تصمیم پاکستان برای پیوستن به کریدور شمال و جنوب

منابع دیپلماتیک پاکستان گفتند که اسلام‌آباد تصمیم به پیوستن به کریدور شمال و جنوب گرفته است.

عملیات «راه نجات»، «ضرب عضب» و «رد الفساد»، سه عملیات نظامی ارتش پاکستان است که از طی 10 سال (2007 تا 2017) به اجرا درآمد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

پاکستان زیر چتر حمایتی ایران در مبارزه با تروریسم 2
پاکستان زیر چتر حمایتی ایران در مبارزه با تروریسم 3