دوشنبه 9 مهر 1403

پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان راه اندازی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان راه اندازی می‌شود

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف توسعه اقتصادی و تجاری در منطقه مرزی پارس آباد مغان راه‌اندازی می‌شود.

داود شایقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث این پایانه روابط تجاری و صادراتی استان اردبیل با جمهوری‌های قفقاز، کشورهای آسیای میانه و روسیه گسترش می‌یابد و زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر برای ایجاد صنایع بویژه صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و جهش تولید فراهم خواهد شد.

وی مطالعه و اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد را تکمیل کننده پروژه ملی خط ریلی میانه - اردبیل دانست و بیان کرد: پس از مطالعه، ردیف اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود.

شایقی درباره احداث بزرگراه در منطقه مغان افزود: چهار بانده کردن محور پارس آباد - سربند و پارس آباد - بیله سوار در اولویت پروژه‌های عمرانی شهرستان پارس آباد در سال جاری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از تامین اعتبار پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در استان خبر داد و گفت: سعی می‌شود با تلاش دستگاه‌های اجرایی این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

شایقی به میزان اعتبار و زمان افتتاح پروژه راه آهن اردبیل میانه نیز اشاره کرد و گفت: به پروژه راه آهن اردبیل میانه یک هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تا پایان سال 1400 این پروژه افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی راه‌آهن اربیل - میانه شتاب گرفته و پیشرفت فیزیکی آن به 60 درصد رسیده است.

وی گفت: از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل مبلغ هشت هزار میلیارد ریال به این پروژه تخصیص و تاکنون 700 میلیارد ریال آن جذب شده است.

*س_برچسب‌ها_س*