شنبه 8 اردیبهشت 1403

پایگاه واکسیناسیون عمومی کرونا در یاسوج راه اندازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پایگاه واکسیناسیون عمومی کرونا در یاسوج راه اندازی شد

یاسوج - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد گفت: پایگاه واکسیناسیون عمومی کرونا امروز یکشنبه در آیینی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گشایش و راه اندازی شد.

محمد یزدانپناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعی از مسؤولان اجرایی شهرستان بویراحمد در آیین گشایش و راه اندازی این پایگاه حضور داشتند.

وی افزود: مرکز بهداشت بویراحمد با همکاری سپاه، اداره ورزش و جوانان و اداره آموزش و پرورش این شهرستان سالن هایی را در شهر یاسوج و برخی مناطق حاشیه ای آن برای واکسیناسیون عمومی کرونا آماده کرده و تزریق واکسن در آنها آغاز شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بویراحمد بیان کرد: مرحله نخست واکسن کرونا به کادر درمانی و بهداشتی و گروه های پرخطر این شهرستان تزریق شد.

یزدانپناه عنوان کرد: مرحله دوم تزریق واکسن کرونا در بویراحمد در حال اجرا بوده و بر اساس آن افراد سالمند بالای 80 سال این شهرستان واکسینه می شوند.

وی ابراز داشت: تاکنون 40 درصد از افراد بالای 80 سال شهرستان بویراحمد واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بویراحمد گفت: افراد دارای بیماری های خاص در این شهرستان در تمامی مراحل تزریق واکسن کرونا در اولویت هستند.

یزدانپناه اظهار داشت: مرحله سوم تزریق واکسن کرونا در شهرستان بویراحمد با افراد بین 70 تا 79 سال و با اولویت افراد دارای بیماری های زمینه ای است.

وی افزود: افراد پس از دریافت واکسن کرونا باید مراقبت دو هفته ای داشته باشند زیرا احتمال اینکه پس از تزریق آن در حالت کرونایی مثبت قرار بگیرند، وجود دارد.

یزدانپناه بیان کرد: مکمل تزریق واکسن کرونا برای دریافت نتیجه مطلوب رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است.

*س_برچسب‌ها_س*