دوشنبه 23 مهر 1403

پرتغال ایرانی؛ لیگانوس با زیرنویس فارسی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرتغال ایرانی؛ لیگانوس با زیرنویس فارسی

تهران - ایرنا - با اضافه شدن رسمی علی علیپور، تعداد ایرانی‌های لیگ پرتغال به عدد چهار رسید تا این لیگ اروپایی بیشتر از هر زمانی بازیکن ایرانی در خود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، با رفتن مهرداد محمدی تعداد ایرانی‌های لیگ پرتغال از سه به دو بازیکن کاهش پیدا کرده بود اما رسمی شدن دو انتقال جذاب مجددا به ایرانی‌های لیگانوس (نام مشهور شده لیگ پرتغال) به عدد چهار رسید تا بیشتر از هر زمان دیگری شاهد حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ شناخته شده اروپایی باشیم.

ابتدا از مهدی طارمی شروع می‌کنیم. ستاره بوشهری فوتبال کشورمان که فصل قبل در ریو آوه بود بعد از آقای گلی به همراه دو بازیکن دیگر مورد نظر چند تیم مطرح پرتغال قرار گرفت و سرانجام به بهترین تیم این کشور یعنی پورتو پیوست. در دو هفته ابتدایی مهدی تنها چند دقیقه فرصت بازی پیدا کرده اما توانسته یک پنالتی در هفته اول از براگا بگیرد. طارمی برای حضور در ترکیب اصلی کار دشواری پیش روی خود دارد اما با توجه به توانایی که از او سراغ داریم و با در نظر گرفتن بازی‌های زیادی که پیش روی پورتو قرار دارد او می‌تواند با صبر و تلاش جایگاه ثابتی در جمع اژدهاها پیدا کند.

امیر عابدزاده چهارمین سال حضور خود در ماریتیمو را آغاز کرده است. او در دو هفته نخست در درون دروازه تیمش بود و در بازی دوم موفق شد نمایش درخشانی داشته باشد و با پنج سیو تاثیرگذار چهارمین بازیکن برتر تیمش نام بگیرد. به نظر می‌رسد امیر بیش از فصول قبل بتواند در درون دروازه ماریتیمو قرار بگیرد و رقیب برزیلی‌اش بیشتر روی نیمکت قرار داشته باشد.

به شهریار مغانلو می‌رسیم. آقای گل 2 فصل پیش فوتبال ایران در لیگ آزادگان و یکی از مدعیان جدی آقای گلی در مسابقات لیگ برتر فصل قبل که حالا در پیشرفتی شگفت‌انگیز به فوتبال پرتغال و تیم سانتاکلارا آمده است. این تیم بعد از مدت‌ها آسانسوری بودن و تحمل سال‌های زیاد، دور از لیگ برتر پرتغال حالا سه فصل است که در سطح اول این کشور باقی مانده است. در این تیم بازیکن مشهوری حضور ندارد اما شاهد نفرات زیادی از برزیل هستیم. همچنین کشورهای ونزوئلا، عراق، اروگوئه و سنگال دارد. پدرو پائولتا بزرگترین بازیکن باشگاه سانتاکلارا بوده است. یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال پرتغال که گل‌های زیادی را برای تیم ملی این کشور به ثمر رساند و سابقه حضور در سانتاکلارا را دارد.

نهایتا به علی علیپور می‌رسیم. هم‌تیمی جدید امیر عابدزاده اولین تجربه اروپایی خود را پشت سر خواهد گذاشت. علی باید برای حضور فیکس با مهاجمانی چون جوئل تاگوئئو (کامرون)، خورخه کوریا (آرژانتین)، ادگار کوستا (پرتغال)، رودریگو پینیو (برزیل) و جترسون (برزیل) رقابت کند. باید دید این مهاجم مازندرانی در اولین فصل لژیونر شدنش چه عملکردی را بر جای می‌گذارد.

حالا فوتبال پرتغال را جدی‌تر از هر زمان دیگری دنبال خواهیم کرد. چهار روز دیگر پورتو باید به مصاف ماریتیمو برود. تنها حضور فیکس امیر عابدزاده در این بازی قطعی است. طارمی احتمالا چند دقیه فرصت بازی پیدا خواهد کرد و حضور علیپور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

سانتاکلارای 6 امتیازی که به خاطر تفاضل گل پایین‌تر از پورتو و بنفیکا قرار گرفته در این هفته باید برابر ژیا ویسنته قرار بگیرد. احتمال فیکس بازی کردن شهریار مغانلو بسیار پایین است. او به تیمی آمده که 2 بازی نخستش را بدون گل خورده با 100 درصد امتیازات پشت سر گذاشته است.

*س_برچسب‌ها_س*
پرتغال ایرانی؛ لیگانوس با زیرنویس فارسی 2
پرتغال ایرانی؛ لیگانوس با زیرنویس فارسی 3
پرتغال ایرانی؛ لیگانوس با زیرنویس فارسی 4
پرتغال ایرانی؛ لیگانوس با زیرنویس فارسی 5