دوشنبه 23 مهر 1403

پرتماشاگرترین مسابقات ورزشی تاریخ + عکس

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پرتماشاگرترین مسابقات ورزشی تاریخ + عکس

برخی رویدادهای ورزشی آنقدر محبوب بوده‌اند و مردم برای دیدن‌شان از نزدیک اشتیاق داشتند که واقعا در ورزشگاه‌ها و میادین جای سوزن انداختن هم نبوده است.

به گزارش مشرق، مدت‌هاست در خانه‌ها و اتاق‌های‌مان گرفتار شده‌ایم و همین باعث می‌شود تا هر کسی که طرفدار ورزش باشد، دلتنگ چیزهای کوچکی درباره یک رویداد ورزشی شود. هیچ‌وقت انتظار نداشتیم دلتنگ صدای فریاد کسی که پشت‌سر ما نشسته بابت اعتراض به داوری یا تنقلاتی که با خودمان به ورزشگاه آورده‌ایم، بشویم. همین‌طور که به سختی تلاش می‌کردیم پاهای‌مان را در فضای مقابل‌مان جا دهیم. خدایا، می‌خواهیم این مشکلات به زندگی ما بازگردند! برای یادآوری ورزشگاه‌های مملو از تماشاگر نگاهی می‌اندازیم به 5 رویداد ورزشی با بیشترین حضور تماشاگر در تاریخ. رویدادهای ورزشی که در آن تماشاگران تقریبا به معنای واقعی کلمه تا روی سقف ورزشگاه هم نشسته بودند.

بیشتر بخوانید:

*س_بهترین بازیکنان مجانی تاریخ فوتبال + عکس_س*

ایندیاناپولیس 500 (300 هزار تماشاگر)

در حالت عادی وقتی ورزش‌های آمریکایی در هر چیزی کلمه «جهان» را استفاده می‌کنند شما باید کمی نمکش را زیاد کنید! ولی وقتی به «ایندی 500» لقب بزرگ‌ترین رویداد ورزشی یک‌روزه جهان را می‌دهند، بحث و گفت‌وگو با یانکی‌ها دشوار است. با چشم‌اندازی با 250 هزار صندلی، مسابقه اتومبیل سرعت ایندیاناپولیس بزرگ‌ترین محل ورزشی دنیا به شمار می‌رود که جمعیت در آن بیشتر از کل جمعیت کشور ساموآ است! این رویداد حتی در چند مورد 250 هزار نفر را رد کرده. در مسابقات سال‌های 2011 و 2017 گفته شد که تعداد تماشاگر از 300 هزار نفر هم فراتر رفته است.

اپن فونیکس (201003 تماشاگر)

بزرگ‌ترین رویداد گلف در جهان در طول چهار روز در حضور حدود 500 هزار نفر برگزار می‌شود و در سال 2011 رکوردی برای بیشترین حضور در یک روز را با 201003 نفر در روز دیدار روز شنبه رقم زد که به اعتقاد بسیاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی تک‌روزه دنیا بوده است، در حالی که این رویداد در یک قطعه ملک خصوصی برگزار می‌شود. همچنین این حضور تماشاگران کمک می‌کند که این دوره، که در اسکاتسیدل آریزونا برگزار می‌شود، به همان شکلی که به چشم می‌آید، زیبا باشد.

فینال جام جهانی 1950‌؛ برزیل و اروگوئه (200 هزار تماشاگر)

این دیدار بین دو تیم قدرتمند فوتبال آمریکای جنوبی، 70 سال پیش باعث ثبت بالاترین حضور در رویدادی ورزشی در ورزشگاهی سرپوشیده شده است. البته تماشاگران براساس تعداد بلیت خریداری شده، 173850 نفر بودند، در حالی که ورزشگاه ماراکانا نشان می‌داد افرادی با ترفند و با گول زدن، مخفیانه وارد ورزشگاه شده‌اند. اعتقاد بسیاری بر این است که دیدار برزیل و اروگوئه نزدیک به 200 هزار تماشاگر داشت. برخی منابع هم تعداد دقیق تماشاگران را 199854 نفر اعلام کرده‌اند. تماشاگرانی که شاهد کسب دومین جام ژول ریمه توسط تیم ملی اروگوئه بودند.

دربی کنتاکی (170500 تماشاگر)

ما هم مثل بریتانیایی‌ها دوست داریم فکر کنیم که هیچ چیز نمی‌تواند با غرش معروف چلتنام وفادار مقایسه شود. اولین رقابت امسال میزبان 250 هزار طرفدار مسابقات بود که خودشان را در طول 4 روز به جایگاه‌ها رسانده بودند، به‌رغم اینکه همه‌گیری ویروس کرونا وجود داشت. شما ممکن است این‌طور توجیه کنید که فکر می‌کنید این مسابقه اسب‌دوانی دیگر از این بزرگ‌تر نخواهد شد، ولی در اشتباه هستید. برای تماشای دربی کنتاکی که در سال 2015 برگزار شد، 170513 نفر در یک روز جمع شدند تا شاهد برنده شدن اسب «فرعون آمریکایی» باشند. رکورد قبلی هم 165307 نفر بود که در سال 2012 به ثبت رسید.

فینال جام‌حذفی انگلیس 1923، وستهم‌یونایتد و بولتون‌واندررز (بین 126 هزار تا 300 هزار تماشاگر)

پادشاه جورج پنجم و گروهی متشکل از 126547 نفر طرفدار فوتبال (به طور رسمی) برای تماشای دیدار فینال جام‌حذفی انگلیس در سال 1923 که بین وستهم‌یونایتد و بولتون‌واندررز برگزار می‌شد، حضور پیدا کردند تا این دیدار به طور غیرقابل انکاری رکورددار پرتماشاگرترین رویداد ورزشی در انگلیس شود. با این وجود نظر برخی بر این است که تعداد تماشاگران چیزی نزدیک به 300 هزار نفر بود. در حالی که جمعیت زیادی به سمت ورزشگاه ومبلی سرازیر شده بودند، بازی با صحنه‌های پرهرج‌ومرج هم آغاز شد. جایگاه‌های ورزشگاه لبریز از تماشاگر بودند و مردم در درون زمین و اطراف خود زمین چمن هم حضور پیدا کرده بودند. پلیس مجبور شد کنار زمین را برای شروع بازی از تماشاگران خالی کند. دیداری که در نهایت برگزار شد و بولتون با برتری 2 بر صفر به مقام قهرمانی رسید.

منبع: روزنامه خبر ورزشی
پرتماشاگرترین مسابقات ورزشی تاریخ + عکس 2
پرتماشاگرترین مسابقات ورزشی تاریخ + عکس 3
پرتماشاگرترین مسابقات ورزشی تاریخ + عکس 4
پرتماشاگرترین مسابقات ورزشی تاریخ + عکس 5
پرتماشاگرترین مسابقات ورزشی تاریخ + عکس 6
پرتماشاگرترین مسابقات ورزشی تاریخ + عکس 7