چهارشنبه 18 مهر 1403

پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: 50 میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون به متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان پرداخت شده است.

حبیب یزدان‌پناه روز یکشنبه با اشاره به نقش بوم‌گردی‌ها در توسعه پایدار روستایی، اظهار داشت: با افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی گرمه در روستای دشت، تمام شهرستان‌های هشتگانه استان از این زیرساخت گردشگری بهره‌مند شدند.

وی گفت: خراسان شمالی دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی از انواع گردشگری نظیر توریسم عشایر، آثار باستانی، تاریخی، فرهنگی و تنوع قومی است که مکمل ظرفیت‌های طبیعی استان محسوب می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به وجود 159 مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در استان، اظهار داشت: از این تعداد قریب به 40 واحد اقامتگاه بوم‌گردی است و درمجموع تأسیسات اقامتی استان، ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر را دارند.

وی افزود: خراسان شمالی با بیش از 115 جاذبه گردشگری، 24 منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

یزدان‌پناه بابیان اینکه در حال حاضر برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در تاسیسات گردشگری استان ممنوع است، از مردم خواست تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در استان در وضعیت زرد و سفید قرار نگرفته است، از حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری و مسافرت خودداری کنند.

تشدید محدودیت های کرونایی از دو هفته قبل و با قرمز شدن وضعیت خرااسن شمالی اعمال شد.

هفت هتل، یک متل، 11 مهمان‌پذیر، 38 خانه‌مسافر و 35 اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی بیش از 115 جاذبه گردشگری، 2 منطقه نمونه ملی و 22 منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*