سه‌شنبه 24 مهر 1403

پرواز در فرودگاه مهریز، منتظر مجوز سازمان هواپیمایی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرواز در فرودگاه مهریز، منتظر مجوز سازمان هواپیمایی است

یزد - ایرنا - فرماندار مهریز گفت: عملیات اجرایی نخستین فرودگاه اختصاصی در این شهرستان به پایان رسیده و برای فعالیت به همکاری سازمان هواپیمایی در صدور مجوز نیاز دارد.

رضا زارع زاده روز چهارشنبه در بازدید از این فرودگاه به اهمیت حمایت از بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: صدور مجوز پرواز این فرودگاه جزو مطالباتی است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

وی ادامه داد: فعالیت فرودگاه موجب توسعه و آبادانی و معرفی منطقه، رفاه حال مردم و همچنین ایجاد دلگرمی برای بخش‌خصوصی و سرمایه گذاران آن است.

این مسوول به سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: تمام زمینه‌های لازم برای مشارکت بخش‌خصوصی در اجرای طرح‌های صنعتی و تولیدی در منطقه وجود دارد.

زارع زاده خاطر نشان کرد: همکاری برای اجرای طرح‌های اقتصادی جزو رویکرد دولت و مسوولان منطقه است و امیدواریم امسال شاهد جهش تولید و اشتغال باشیم.

نخستین فرودگاه اختصاصی یزد با ظرفیت 50 فروند هواپیمای آموزشی در زمینی به مساحت 98 هکتار در این شهرستان تکمیل شد و شامل باند فرود، آشیانه و سه ساختمان اداری با هدف آموزش پروازهای سبک، 2 نفر و تاکسی پرواز است.

باند فرودگاه به طول هزار و 600 متر و با عرض 25 متر مربع که مراحل ساخت آن پایان یافت و شامل 2 آشیانه در مساحت 2 هزار و 600 و یک هزار متر مربع است و سه ساختمان اداری آن با مساحت چهار هزار و 200 متر مربع است.

مرکز شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی و افزون بر چهار هزار نیرو در واحدهای تولیدی است.

مهریز شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان، 467 آبادی است.

*س_برچسب‌ها_س*