یک‌شنبه 10 تیر 1403

پروژه ملی سکونتگاه‌های ساحلی در شهر‌های جنوبی کشور کلید خورد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پروژه ملی سکونتگاه‌های ساحلی در شهر‌های جنوبی کشور کلید خورد

سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و 60 هزار و 346 واحد مسکن مهر که در شهر‌های جدید کشور مثل پردیس هشتگر گلبهار مشهد باقی مانده بود را به مردم تحویل داده ایم گفت: این 60 هزار واحد که به متقاضیان تحویل داده شده از گذشته ساخت آنها آغاز شده بود.

وی ادامه داد: طی دوسال گذشته هم 168 هزار و 389 پروژه نهضت ملی مسکن را شروع کردیم و علاوه بر این 50 هزار واحد نهضت ملی مسکن را هم با روش‌های دیگر و همکاری گروه‌های ساخت انجام داده ایم.

غفوری بیان کرد: واگذاری زمین به متقاضیان در قالب گروه انفرادی و جوانی انجام شده که بیش از 14 هزار واحد از طریق این بخش ساخته شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه عملکرد شهر‌های جدید تنها و صرفا ساخت وساز پروژه‌های مسکونی نبوده است گفت: رویکرد شهر‌های جدید از نظر فرهنگی علاوه بر بهبود سیمای شهری آن بوده است که کیفیت زندگی مردم در این شهر‌ها بهتر شود و شائبه‌ای که در گذشته مربوط به ساخت خوابگاه‌های مسکونی در شهر‌های جدید بوده را برطرف کنیم.

او گفت: در همین راستا در طول سه سال گذشته پروژه روبنایی و ز یر بنایی از جمله 33 باب مدرسه، 18 پروه ورزشی و مسجد، 12 پروژه فرهنگی، 40 پروه پارک و 14 پروژه تجاری در قالب خدمت رسانی به مردم در واحد‌های مسکن مهر انجام داده ایم.

غفوری گفت: 131 پروژه تجهیزات شهری را به اتمام رسانده و 6 پروژه درمانی را افتتاح کرده ایم که در مجموع 281 پروژه به میزان سه هزارو 800 میلیارد تومان را به اتمام رساندیم.

وی همچنین از شروع ابر پروژه ملی سکونتگاه‌های ساحلی هم خبر داد و گفت: در 4 استان جنوبی کشور 27 شهر و شهرک ساحلی در حال انجام است که این پروژه‌ها در قالب یک طرح جامع در حال انجام است که می‌تواند به عنوان یک ابر پروژه ملی در شهر‌های جدید و یک پروژه تمدن ساز محسوب شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی