دوشنبه 23 مهر 1403

پرگل‌ترین برد تاریخ فوتبال ملی + عکس

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پرگل‌ترین برد تاریخ فوتبال ملی + عکس

پیروزی 31-0 استرالیا مقابل ساموای آمریکایی در قاره اقیانوسیه، بهترین برد تاریخ فوتبال ملی است.

به گزارش مشرق، فوتبال پر از رکوردهایی است که می‌توان آن‌ها را شکست اما رسیدن به رکورد برد با بیشترین تفاضل، کاری تقریبا غیرممکن است. نوزده سال پیش در چنین روزی و در یازدهم آوریل 2001، استرالیا در مسیر راهیابی به جام جهانی 2002، با نتیجه شگفت‌انگیز 31-0، ساموای آمریکایی را مقهور قدرت خود ساخت.

بیشتر بخوانید:

*س_آخرین جایگاه تیم ملی فوتبال در رده‌بندی فیفا_س*

پیروزی 31-0 استرالیا مقابل ساموای آمریکایی، پرگل‌ترین و با اختلاف‌ترین برد تاریخ فوتبال ملی بوده است. این در حالی بود که دو روز قبل از این مسابقه، استرالیا با نتیجه 22-0 تونگا را شکست داده بود. برخی می‌گویند شمار گل‌های استرالیا مقابل ساموای آمریکایی آن قدر زیاد بوده که در شمارش آن دچار مشکل شده‌اند و حتی بعضی منابع، نتیجه بازی استرالیا - ساموای آمریکایی را 32-0 ذکر کرده‌اند. در آن دیدار، آرچی تامپسون توانست 13 گل برای استرالیا به ثمر برساند. نکته جالب این بازی، احترام بازیکنان ساموای آمریکایی به استرالیایی‌ها بود که با وجود تحقیر شدن مقابل رقیب قدرتمند، تا پایان به بازی ادامه دادند.

در مقدماتی جام جهانی 2002 در قاره اقیانوسیه، استرالیا تمام تیم‌های قاره را نابود کرد و با 66 گل زده و بدون گل خورده، قهرمان قاره اقیانوسیه شد اما در آخرین بازی پلی آف جام جهانی 2002، در مجموع با نتیجه 3-2 مغلوب اروگوئه شد و همچون سال 1998 از راهیابی به جام جهانی باز ماند. از سال 2006، استرالیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا اضافه شد و از آن تاریخ به عنوان نماینده آسیا مرتبا در جام جهانی حاضر بوده است.

منبع: طرفداری
پرگل‌ترین برد تاریخ فوتبال ملی + عکس 2
پرگل‌ترین برد تاریخ فوتبال ملی + عکس 3