پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

پزشکیان: مصمم هستیم برنامه 25 ساله ایران و چین را اجرایی کنیم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پزشکیان: مصمم هستیم برنامه 25 ساله ایران و چین را اجرایی کنیم

رئیس‌جمهور در نشست خبری بیان کرد: موافقتنامه مشترکی که در رابطه با برنامه 25 ساله نوشته شده است یکی از مواردی است که می‌توانیم بر روی آن متمرکز شویم و آن را عملیاتی کنیم

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار سی سی تی وی چین در مورد اینکه روابط و مناسبات 2 جانبه میان ایران و چین در آینده را چگونه می‌بیند، گفت: ما با کشور چین تاکنون ارتباط و تعاملات بسیار خوبی داشته‌ایم به‌گونه‌ای که بیشتر ارتباطات ما هم امروزه با چین، روسیه و کشورهای همسایه بوده است.

وی ضمن قدردانی از چین بابت میانجی‌گری برای حل مشکلات میان ایران و عربستان سعودی، اظهار کرد: این یک قدم بزرگ برای هماهنگی در منطقه است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: موافقتنامه مشترکی که در رابطه با برنامه 25 ساله نوشته شده است یکی از مواردی است که می‌توانیم بر روی آن متمرکز شویم و آن را عملیاتی کنیم لذا بنده به عنوان رئیس‌جمهور مصمم هستم آنچه را که نوشته شده و قرار بود اجرا شود آن را عملیاتی کنیم.

پزشکیان بیان کرد: در رابطه با راه‌های ارتباطی که بین کشورهای منطقه شکل گرفته این نیز می‌تواند هدف کشور چین را هم در دسترسی به بازارهای ایران و هم بازارهای ما به چین را کاملاً تطبیق و هماهنگ کند.

وی با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم شاه راه‌هایی را درست کنیم که در گذشته در مسیر ابریشم وجود داشته است، گفت: ما با کشور چین یک شریک همراه و استراتژیکی خواهیم بود و این را تقویت خواهیم کرد و در ارتباطات بعدی نیز که با یکدیگر خواهیم داشت تلاش خواهیم کرد آنچه را که نوشته شده، عملیاتی کنیم.