شنبه 14 مهر 1403

پشتوانه‌سازی، رویکرد امروز فدراسیون است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
پشتوانه‌سازی، رویکرد امروز فدراسیون است

رئیس فدراسیون کشتی از مقوله پشتوانه‌سازی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی این فدراسیون در شرایط کنونی یاد کرد.

علیرضا دبیر بعد از ظهر امروز (22 آبان‌ماه) در حاشیه مجمع سالیانه هیئت کشتی استان زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یکی از رویکردهای اصلی فدراسیون کشتی، اهتمام به پشتوانه‌سازی در اوزان مختلف است، گفت: متاسفانه در گذشته به این موضوع اهمیت دوچندانی داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه توجه نکردن و اهمیت ندادن به موضوع استعدادیابی و پشتوانه‌سازی باعث خواهد شد تا جایگزینی برای قهرمانانی که سال‌ها برای کشتی ایران مدال کسب می‌کردند، نداشته باشیم، افزود: همین فاصله ایجاد شده باعث خواهد شد تا در مقاطعی، جایگاه کشتی ایران در مجامع بین‌المللی به خطر بیافتد.

این مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر و با توجه به شرایط کرونایی که دنیا را درگیر خود کرده است، حضور در رویدادهای مختلف در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، تصریح کرد: در این راستا هر تصمیمی که کادر فنی تیم‌های ملی اتخاذ کند، فدراسیون کشتی نیز از آن تبعیت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون کشتی از برگزاری دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر به عنوان یکی از برنامه‌های آتی این فدراسیون یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز در سه وزن کشتی آزاد و فرنگی موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌ایم، به همین خاطر برنامه‌ریزی برای حضوری موفق در این عرصه نیز صورت گرفته است.

دبیر با تاکید بر اینکه کشتی ایران زمانی موفق بوده و به روزهای اوج خود در سال‌های گذشته باز خواهد گشت که در هر وزن چند کشتی‌گیر قهار و مدال‌آور داشته باشد، اظهارکرد: با تلاش کنیم با اهتمام به موضوع پشتوانه‌سازی، زمینه‌ای را فراهم کنیم که فاصله ایجاد شده در این زمینه کم شود.

وی حضور در استان‌ها و شهرستان‌ها را یکی از برنامه‌های این فدراسیون قلمداد و خاطرنشان کرد: معتقدیم کشتی در دورافتاده‌ترین نقاط ایران دارای استعدادهای نابی است که بدون حضور فیزیکی در این نقاط نمی‌توان این استعدادها را شناسایی و در راستای رفع مشکلات استان‌ها گام‌های ارزشمندی برداشت.

انتهای پیام