یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

پشت پرده برکناری 20 هزار مدیر مدرسه

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
پشت پرده برکناری 20 هزار مدیر مدرسه

15 تا 20هزار نفر از مدیران مدارس به دلایل سیاسی و اعتقادی برکنار شده اند. این خبر را یک نماینده مجلس داده است. همان آماری که پیش از این وزیر آموزش و پرورش داده بود. 15 تا 20هزار نفر از مدیران مدارس به دلایل سیاسی و اعتقادی برکنار شده اند. این خبر را یک نماینده مجلس داده است. همان آماری که پیش از این وزیر آموزش و پرورش داده بود. رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش با مباهات از تصمیم این...

15 تا 20هزار نفر از مدیران مدارس به دلایل سیاسی و اعتقادی برکنار شده اند. این خبر را یک نماینده مجلس داده است. همان آماری که پیش از این وزیر آموزش و پرورش داده بود.

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش با مباهات از تصمیم این وزارتخانه برای تغییر 20 هزار مدیر مدرسه در سال جاری خبر داده است. او هدف از این اقدام شگفت‌آور و نامتعارف را ایجاد تحول در مدارس عنوان کرده است. 7 هزار مدرسه در مسیر تحول، شناسایی شدند. امسال در 5 هزار مدرسه فعالیت‌های خود را آغاز خواهیم کرد.

محمود زاده، نماینده مجلس یازدهم از اخراج، تعلیق و برکناری گسترده مدیران مدارس خبر داد و به سایت دیده‌بان ایران گفت: در این دوره دیدیم که از دانشگاه‌ها گرفته تا آموزش و پرورش ودستگاه‌های اجرایی، به شدت خالص‌سازی دارد انجام می‌شود. از آن طرف هم دستگاه‌های اجرایی اصلا از جناح‌های مقابل استفاده نمی‌کنند تا حدی که اگر بو ببرند مدیری به لحاظ اعتقادی و یا سیاسی با جریان حاکم یا دولت همسو نیست فورا او را عزل می‌کنند. بر اساس آماری که به دستمان رسیده است از زمان روی کار آمدن آقای صحرایی، وزیر آموزش پرورش حدود15 تا 20هزار نفر از مدیران مدارس را تغییر داده‌اند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی درباره دلایل تغییر گسترده مدیران مدارس در شهرستان‌ها گفت: «بر اساس آماری که به دستمان رسیده است از زمان روی کار آمدن آقای صحرایی، وزیر آموزش پرورش حدود 15 تا 20هزار نفر از مدیران مدارس به دلایل سیاسی و اعتقادی برکنار شده‌اند. تعدادی از این مدیران اخراج و تعلیق اکثر آن‌ها در پست شغلی خود جابه جا شده‌اند. امیدوارم در انتخابات مجلس دوازدهم با این روند مواجه نباشیم.»

اخراج اساتید ادامه دارد

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه باتوجه به روند خالص‌سازی می‌توان انتظار انتخاباتی با حضور همه جناح‌های سیاسی داشت، به دیده بان ایران گفت: «در این دوره دیدیم که از دانشگاه‌ها گرفته تا آموزش و پرورش ودستگاه‌های اجرایی، به شدت خالص‌سازی دارد انجام می‌شود. تعدادی از معلمان و مدیران مدارس کنار گذاشته و برخی اساتید اخراج شده اند و همچنان این روند ادامه دارد»

محمودزاده ادامه داد: «از آن طرف هم دستگاه‌های اجرایی اصلا از جناح‌های مقابل استفاده نمی‌کنند تا حدی که اگر بو ببرند مدیری از جناح مقابل است فورا او را عزل می‌کنند.»

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

پشت پرده برکناری 20 هزار مدیر مدرسه 2