چهارشنبه 18 مهر 1403

پلمپ 41 واحد صنفی در فاروج خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پلمپ 41 واحد صنفی در فاروج خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - فرمانده انتظامی فاروج از پلمپ 41 واحد صنفی متخلف از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند تاکنون در این شهرستان خراسان شمالی خبر داد.

سرهنگ یدالله نوروزی روز شنبه اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با هدف صیانت از امنیت اخلاقی، تحقق برنامه‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی در بین اصناف، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد های صنفی از اول سال تاکنون در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه هدف از ساماندهی اصناف رعایت قانون و مقررات بهداشتی مقابله با کرونا و ارتقای سلامت جامعه است افزود: پلمپ این تعداد واحد صنفی برابر ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی انجام شد.

وی بیان داشت: رعایت نکردن قوانین و مقررات بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت علت عمده پلمپ واحدهای متخلف بود و صاحبان صنوف متخلف نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

مردم شهرستان فاروج در چند روز گذشته از ادامه وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان که به عنوان ورودی استان خراسان شمالی از سمت خراسان رضوی محسوب می شود، ابراز نگرانی کرده بودند.

شهرستان فاروج در ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان خراسان شمالی جزو شهرستان های سفید بود و پس از کرونایی شدن، شمار بیماران محدود و تقریبا ثابت بود اما از هفته دوم اردیبهشت کم کم برتعداد بیماران افزوده شده به شکلی که حالا در لیست شهرستان های وضعیت قرمز قرار گرفته است.

این شهرستان 52 هزار نفری در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*