یک‌شنبه 15 مهر 1403

پوشش بیمه‌ای گروه جدید بیماران خاص در گرو تصویب قانونگذار

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پوشش بیمه‌ای گروه جدید بیماران خاص در گرو تصویب قانونگذار

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت که قرار گرفتن اختلالات خون ریزی دهنده ارثی در گروه بیماران خاص و حمایت بیمه‌ای از این افراد باید ابتدا توسط قانونگذار یا در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شود.

به گزارش سازمان بیمه سلامت، حنان حاجی محمودی روز یکشنبه درباره قرار گرفتن برخی بیماری‌ها در گروه بیماران خاص بیان کرد: این موضوع در دبیرخانه شورای عالی بیمه مطرح شده و سازمان‌های بیمه گر به تنهایی نقشی در اینکه بیماری را جزو بیماری خاص قرار دهند، ندارند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: اکنون پنج گروه بیماری شامل بیماران دیالیزی، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و ام اس در سازمان بیمه سلامت به عنوان بیماری خاص تحت پوشش قرار دارند و بیمه سلامت برای پوشش این گروه از بیماران هیچ حق بیمه‌ای دریافت نمی‌کند.

حاجی محمودی بیان کرد: طبیعی است که اگر هر بیماری توسط قانونگذار اعلام شده یا در شورای عالی بیمه تصویب شود، سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان بیمه سلامت موظف به پوشش بیمه‌ای این بیماران خواهند بود.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت توجه ویژه‌ای به پرداخت به موقع مطالبات داروهای خاص دارد، افزود: این سازمان به طور مستقیم با شرکت‌های توزیع کننده دارو ارتباط مالی نداشته و داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها پس از وصول مطالبات، موظف به پرداخت به موقع مطالبات این شرکت‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این درباره پوشش بیمه‌ای بیماران خاص گفته بود: بیش از 74 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و سالانه بیش از هزار و 100 میلیارد تومان برای این بیماران هزینه می‌شود و هیچ تغییری در بسته‌های ارائه خدمت به بیماران خاص ایجاد نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*