دوشنبه 16 مهر 1403

پول پس انداز می‌کنیم اما روی کودکان سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پول پس انداز می‌کنیم اما روی کودکان سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم

منوچهر والی‌زاده معتقد است ما سرکار می‌رویم پول پس‌انداز می‌کنیم و برای خودمان سرمایه‌گذاری می‌کنیم پس چرا به کودکان که سرمایه‌های اصلی این سرزمین و آینده سازان هستند نباید توجه کنیم؟ کاری ندارم این جشنواره تا چه اندازه توانسته موفق باشد و تا چه اندازه شکست خورده است، اصل ماجرا این است که سینمای کودک یک ژانر مهم و پر مخاطب در سینما است.

مهسا بهادری: دالتون‌ها و لوک خوش‌شانس را به خاطر دارید؟ صدای لوک خوش‌شانس را چطور؟ اگر آن در خاطراتان هست پس یعنی کودکی شما هم با صدای منوچهر والی‌زاده عجین شده است، صدایی که هیچ یک از ما آن را از خاطر نمی‌بریم و نه تنها در انیمیشن‌ها بلکه در فیلم‌های سینمایی هم برای ما خاطره سازی کرده است. به بهانه شروع جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان سعی کردیم به خاطره بازی و گفت‌وگو با منوچهر والی‌زاده دوبلور پیشکسوت بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

منوچهر والی‌زاده بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون درباره جایگاه جشنواره کودک و نوجوان می‌گوید: «ما سرکار می‌رویم پول پس‌انداز می‌کنیم و برای خودمان سرمایه‌گذاری می‌کنیم پس چرا به کودکان که سرمایه‌های اصلی این سرزمین و آینده سازان هستند نباید توجه کنیم؟ کاری ندارم این جشنواره تا چه اندازه توانسته موفق باشد و تا چه اندازه شکست خورده است، اصل ماجرا این است که سینمای کودک یک ژانر مهم و پر مخاطب در سینما است و باید همانقدر که به جشنواره‌های مختلف برای بزرگسالان اهمیت می‌دهیم به جشنواره کودکان هم بپردازیم.»

او درباره نقش دیگر ارگان‌ها برای اهمیت به کودکان می‌گوید: «البته نقطه نظر من فقط جشنواره نیست، باید فیلم‌های سینمایی زیادی در این عرصه ساخته شود، باید کتاب، سریال تلویزیونی تئاتر برنامه کودک و موارد بسیاری در این زمینه ساخته شود تا بتوانیم جایگاه کودکان را حفظ کنیم و به آن‌ها بال و پر بدهیم و قطعا کودکان هم از این ماجرا استقبال می‌کنند، بخشی از انیمشن‌هایی که این سال‌ها مورد توجه کودکان قرار گرفته به خاطر دوبله بوده است؛ من به شخصه، همیشه از دوبله فیلم‌های کودک و انیمشن لذت برده‌ام و برایم مایه افتخار است که بتوانم برای کودکان کار کنم.»

این دوبلور با اشاره به دنیای پاک و بی‌آلایش کودکان تاکید کرد: «فیلمسازی که می‌خواهد در ژانر کودک آثاری تولید کند؛ باید ضمن توجه به مسائل جذاب و سرگرم کننده، تلاش کند با دانستن روان‌شناسی کودک، مسائل تربیتی و آموزشی را در فیلمش به نمایش بگذارد؛ به اضافه اینکه فیلمساز باید به روز باشد؛ چراکه به روز بودن فیلمساز باعث می‌شود همگام با نیازهای کودکان در هر دوره پیش برود.»

245245

کد خبر 1968055