سه‌شنبه 29 خرداد 1403

پول کلزاکارن جنوب کشور پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پول کلزاکارن جنوب کشور پرداخت شد

دبیر انجمن صنایع روغنکشی گفت: 110 هزار تن کلزای استان های جنوبی توسط بخش خصوصی خریداری و 100 درصد پول کلزاکاران پرداخت شد.

- اخبار اقتصادی -

محمد جعفری دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای خرید دانه های روغنی توسط بخش خصوصی اظهارداشت: این طرح در سال جاری به همت بخش خصوصی اجرایی شد و در استان های جنوبی شامل خوزستان، ایلام، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان در مجموع 110 هزارتن کلزای کشاورزران خریداری شد و بخش خصوصی با پرداخت وجه کلزاکاران به ارزش حدود سه هزار میلیارد تومان با تمامی کلزاکاران این استان ها تسویه حساب کرد.

وی افزود: تا کنون 215 هزار تن دانه کلزا در کشور جمع آوریشده است که پرداخت وجه کلزاکاران استان های مرکزی نیز آغاز شده است.

جعفری با بیان اینکه در استان گلستان نیز تاکنون 98 هزار تن کلزا از کشاورزان جمع آوری شده است تصریح کرد: تا کنون حدود 20 درصد وجه کشاورزان معادل 700 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در خصوص برخی کارشکنی ها در روند اجرایی سازی طرح «واردات به ازای خرید دانه تولید داخل» تصریح کرد: قطعاً تغییر ریل و مشارکت برخی وارد کنندگان در این طرح با کارشکنی هایی همراه است ولی برای کاهش وابستگی به واردات، نیاز به برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب دارد.

بنا بر این گزارش با توجه به سیاست دولت مبنی بر خرید دانه های روغنی توسط بخش خصوصی، کلزای تولیدی در کشور توسط کارخانجات روغنکشی، روغن نباتی و واردکنندگان کنجاله خریداری شده است.