پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

پیامی برای درگذشت نویسنده، پژوهشگر و شاعر افغان

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
پیامی برای درگذشت نویسنده، پژوهشگر و شاعر افغان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پیام تسلیت علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آمده است: «هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق. در روز عید سعید غدیر خم خبر تلخ و ناگهانی ارتحال شاعر و نویسنده متعهد و ارجمند محمدسرور رجایی قلب اهالی فرهنگ را به درد آورد. هنرمندی که سروده‌هایش سرور و رجا را در دل‌ها زنده نگه می‌داشت، بر اثر ابتلا به بیماری منحوس کرونا بار سفر بست و مسافر آسمان شد. یاد و نام و آثار ارزشمند این فعال فرهنگی در ذهن و یاد اهل فرهنگ و هنر و ادب کشورهای فارسی‌زبان علی‌الخصوص ایران و افغانستان فراموش نمی‌شود.

عشق به ارزش‌های والای آیینی و ارادت قلبی او به شهیدان و رزمندگان و مدافعان حرم در تاریخ به یادگار خواهد ماند. ضایعه تلخ از دست دادن این هنرمند را به تمامی علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در جمهوری اسلامی ایران و افغانستان تسلیت عرض کرده و از ایزد منان برای آن زنده‌یاد علو درجات و رحمت واسعه الهی مسالت دارم. بی‌شک آثار ارزشمند این شخصیت فرهنگی برای نسل‌های آینده اثربخش خواهد بود، ان‌شاءالله.»

محمدسرور رجایی متولد سال 1348 در کابل بود که در سال 1373 به ایران مهاجرت کرد. مدیریت در خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری از جمله فعالیت‌های اوست. همچنین «گل‌های باغ کابل» (مجموعه شعر کودکان)، «در آغوش قلب‌ها» (مجموعه شعر و خاطره) و «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» از جمله آثار منتشرشده او هستند.

محمدسرور رجایی سحرگاه امروز (پنج‌شنبه، هفتم مردادماه) بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران و در 52سالگی از دنیا رفت.