شنبه 15 اردیبهشت 1403

پیش‌بینی احتمالی «برج میلاد» برای خانه جشنواره فیلم فجر /15 دی‌ماه اعلام اسامی فیلم‌های جشنواره فجر

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پیش‌بینی احتمالی «برج میلاد» برای خانه جشنواره فیلم فجر /15 دی‌ماه اعلام اسامی فیلم‌های جشنواره فجر

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسعود نجفی مدیر باسابقه روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در گفتگو با برنامه "سینماچی رادیوجوان" بیان داشت: پس از ارزیابی دبیرخانه تا پانزدهم دی‌ماه اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش اصلی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بطور رسمی اعلام می‌شود. نجفی ادامه داد: به روال هرسال، برای بخش اصلی جشنواره بیست فیلم درنظر گرفته شده است؛ اما براساس آیین‌نامه...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسعود نجفی مدیر باسابقه روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در گفتگو با برنامه "سینماچی رادیوجوان" بیان داشت: پس از ارزیابی دبیرخانه تا پانزدهم دی‌ماه اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش اصلی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بطور رسمی اعلام می‌شود.

نجفی ادامه داد: به روال هرسال، برای بخش اصلی جشنواره بیست فیلم درنظر گرفته شده است؛ اما براساس آیین‌نامه اگر تعداد فیلم‌های بخش اول به تعدادی برسد که لازم به جداسازی در بخشی مستقل باشد؛ بخش نگاه‌نو راه‌اندازی می‌شود.

مدیر روابط عمومی فجر در مورد بازار فیلم هم توضیح داد: آنجایی که امسال بخش ملی در کنار بخش بین‌الملل برگزار می‌شود طبیعی‌ست که بازار فیلم را خواهیم داشت و برنامه‌هایی که مختص بخش بین‌الملل است همچون سال‌های گذشته در طول جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

وی گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال، تا پانزدهم آذر بود و صد و شش اثر به دبیرخانه واصل شد و حضور فیلم اولی‌ها پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بود.

امسال نسبت به سال گذشته، حضور پرشورتر و گسترده‌تر بوده بطوریکه در سال گذشته هفتاد و پنج فیلم متقاضی شرکت در جشنواره بودند درحالیکه امسال صد و شش فیلم ارسال شده است.

نجفی در مورد حضور چهره های جدید در فجر هم افزود: باید توجه داشته باشیم که شگفتی‌های بسیاری از ادوار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توسط فیلم اولی‌ها رقم خورده و رونمایی از آثار این‌چنینی از جذابیت و شاخصه‌های ویژه‌ای برخوردار است؛ مانند فیلم ایستاده در غبار اثر محمدحسین مهدویان، ابد و یک روز اثر سعید روستایی، اتاقک گِلی به کارگردانی محمد عسگری و... که برای نخستین بار آثار خود را به جشنواره فیلم فجر ارسال می‌کردند.

رونمایی از بسیاری از فیلمسازان شاخص، موفق و برجسته کشورمان در جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاده و با معرفی آثاری شاخص مورد توجه ویژه قرار گرفتند مانند؛ ابراهیم حاتمی‌کیا، زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و دیگر فیلمسازانی که با حضور در جشنواره درخشیدند و سپس جزو کارگردانان به نام سینمای کشور شدند.

در حال بررسی مقر جشنواره هستیم و البته پیش‌بینی ما برج میلاد است؛ اما هنوز به قطعیتی در این راستا نرسیده‌ایم و به محض تصمیم‌گیری نهایی، نتیجه را بطور رسمی اعلام می‌کنیم تا تیم‌های رسانه‌ای در آنجا مستقر شوند.

برای امسال هنوز تصمیم خاصی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی گرفته نشده است بخاطر اینکه بزرگ‌ترین عامل و جذابیتی که تماشاگران را به جشنواره می‌کشاند محتوای فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره است و مسائل جانبی تا به حال با استقبال چشمگیر و حائز اهمتی مواجه نشده است؛ اما به هرحال اگر بنا به تصمیم مسئولین نتیجه‌ای حاصل شده، اعلام می‌شود.

امسال تهیه بلیت همچون ادوار گذشته روال خاص خود را دارد و براساس برنامه‌ریزی اعلامی از سوی دبیرخانه انجام می‌شود.