دوشنبه 9 مهر 1403

پیش‌بینی برداشت 158 هزار تن سیب از سطح باغات بارور استان زنجان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیش‌بینی برداشت 158 هزار تن سیب از سطح باغات بارور استان زنجان

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان زنجان 8 هزارو 110 هکتار باغات بارور سیب وجود دارد گفت: پیش بینی می‌شود امسال میزان محصول تولیدی افزایش یافته و به 158 هزار تن برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید عطالر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سالانه قریب به 150 هزار تن سیب از سطح باغات استان برداشت می‌شود و این محصول رتبه دوم محصولات باغی را دارد با این حال کیفیت سیب تولیدی به دلیل شرایط اقلیمی مناسبی که در استان وجود دارد بالا و بازار پسندی بیشتری در راستای صادرات و تازه خوری دارد.

وی افزود: وجود سردخانه‌های نگهداری میوه در استان سبب شده تا حجمی از سیب با کیفیت تولیدی در این مکان‌ها نگهداری شده و در زمان‌های مقرر همچون ایام عید وارد بازار مصرف شود.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سطح باغات سیب غیر بارور در سطح استان 1400 هکتار است، گفت: سطح 8 هزارو 110 هکتار از باغات استان نیز بارور هستند و تولیدی به میزان 147 هزارو 738 تن دارند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح باغات بارور استان 158 هزار تن سیب برداشت شود که نسبت به سال گذشته میزان آن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هدف افزایش تولید در واحد سطح مطرح است و عملکرد با استفاده از روش‌های اصلاحی باید افزایش یابد و تمرکز بر روی افزایش سطح باغات نیست، عنوان کرد: ارقام سیب موجود در استان بیشتر رد و گلدن هستند که علاوه بر بازار پسندی مقاومت بالایی نیز در مقابل آفات و بیماری‌ها دارند.

عطالر همچنین خاطر نشان کرد: امسال از سطح باغات هلو استان نیز 17 هزارو 740 تن محصول برداشت و علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجواز نیز ارسال شد.

انتهای پیام /