دوشنبه 2 مهر 1403

پیش‌بینی وضعیت هوای این هفته برای پایتخت نشینان / بارندگی در راه است؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
پیش‌بینی وضعیت هوای این هفته برای پایتخت نشینان / بارندگی در راه است؟

از بعدازظهر سه‌شنبه تا روز پنجشنبه، در برخی مناطق به ویژه در نواحی غربی و جنوبی، احتمال وزش باد شدید وجود دارد که ممکن است منجر به ایجاد گرد و خاک محلی یا انتقال گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش دید افقی شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مردم پایتخت تا روز سه‌شنبه این هفته هوای نسبتاً گرمی را تجربه خواهند کرد. اما برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، به ویژه در آخر هفته، کاهش نسبی دمای هوا در این استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، براساس تحلیل الگو‌های همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، وضعیت جوی این استان در سه روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در نواحی پرتردد شهری در بعضی ساعات با غبار رقیق محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین براساس این پیش‌بینی‌ها از روز چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری، آسمان کمی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و در ارتفاعات استان تهران در برخی ساعات رگبار پراکنده باران موردانتظار است.

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: همچنین از بعدازظهر سه‌شنبه تا روز پنجشنبه در پاره‌ای نقاط به ویژه در بخش‌های غربی و جنوبی، گاهی وزش باد شدید، خیرش گرد و خاک محلی یا انتقال گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش دید افقی قابل پیش‌بینی است.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی استان تهران تا روز سه‌شنبه افزایش نسبی دما و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه کاهش دما در سطح این استان مورد انتظار است.

پیش‌بینی وضعیت هوای این هفته برای پایتخت نشینان / بارندگی در راه است؟ 2