یک‌شنبه 1 مهر 1403

پیش بینی 500 برنامه طی دهه کرامت در خراسان جنوبی / کاروان زیر سایه خورشید 15 خرداد وارد استان میشود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیش بینی 500 برنامه طی دهه کرامت در خراسان جنوبی / کاروان زیر سایه خورشید 15 خرداد وارد استان میشود

ابراهیمی دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت دهه کرامت مجموعا 500 برنامه با همکاری ستاد دهه کرامت و دبیرخانه خدمت رضوی خراسان جنوبی طی دهه کرامت در استان پیش بینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدعلی ابراهیمی دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت، اظهار کرد: طرح خادمیاری ظرفیت عظیمی برای مردم خراسان جنوبی با یاد و نام امام رضا (ع) است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 4400 خادمیار و 400 یاور رضوی داریم، افزود: خراسان جنوبی نسبت به جمعیت دارای بیشترین خادمیار است.

دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی بیان کرد: خادمیاران استان در 17 کانون تخصصی سازماندهی شده و در تمامی شهرستانهای استان کانون خدمت رضوی داریم.

ابراهیمی عنوان کرد: برنامه های دبیرخانه خدمت رضوی استان در پنج محور کلی ارائه میشود که یکی از این محورها وقف و نذر است و در این راستا سال گذشته دو ملک وقفی به آستان قدس داده شده است.

وی اظهار کرد: واریز مبالغی وجه نقد به حساب آستان قدس استان و اهدای 1439 راس دام جهت ذبح و تقسیم گوشت بین نیازمندان استان از دیگر هدایای مردمی به دبیرخانه خدمت رضوی استان بوده است.

دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه خدمت رضوی نیز ذیل کانونهایی که دارد در بحث مشاوره های تحصیلی، حقوقی، تحکیم خانواده، پزشکی، اشتغال و... خدمت رسانی کرده و میکند.

ابراهیمی با بیان اینکه سال گذشته 550 زائر تحت عنوان زیارت اولی به مشهد اعزام شدند، بیان کرد: امسال نیز طی دهه کرامت اعزام زیارت اولی از شهرستانهای طبس، فردوس و بشرویه به مشهد خواهیم داشت.

وی به اعزام نو مزدوجین به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: امسال نیز پس از اعزام زیارت اولیها اعزام نو مزدوجین را برای زیارت خواهیم داشت.

دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی عنوان کرد: در بحث زیارت دو مسئله اعزام و ترویج فرهنگ زیارت مورد توجه است.

ابراهیمی از قرائت صلوات خاصه طی دهه کرامت در ساعت 8 صبح و شب خبر داد و افزود: قرائت زیارت امین الله نیز هر شب انجام میشود.

وی اظهار کرد: کانون کتاب و کتابخوانی دبیرخانه نیز فعال است و برنامه های اجرای شعر و ادب ذیل این کانون پیش بینی شده است.

دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی از انجام خدمات درمانی ذیل دبیرخانه خدمت رضوی خبر داد و گفت: کانون بهداشت و سلامت دبیرخانه خدمت رضوی به بیماران نیازمند به صورت تخفیف های بسیار زیاد خدمات رسانی دارد‌.

ابراهیمی ادامه داد: اولین بار درمانگاه امام رضا (ع) در سال 1399 در مسجد توحید راه اندازی شد و طی سال گذشته این درمانگاه به مسجدالحسین جوادیه در محدوده خیابان آزادی بیرجند منتقل شد که طی هفته به 700 نفر بیمار خدمات پزشکی ارائه میدهد.

وی افزود: با توجه به اینکه این درمانگاه طی سال با تخفیفات ویژه به نیازمندان خدمات درمانی میدهد طی دهه کرامت نیز به بیمارن به صورت رایگان خدمات ارائه میکند.

دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته 400 میلیون تومان بابت تامین جهیزیه بین نیازمندان دارای شرایط در استان توزیع شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه طی دهه کرامت شاهد حرکت گروه های جهادی دبیرخانه خدمت رضوی خواهیم بود، گفت: پرداخت 58 فقره وام کمک هرینه با همکاری بانک رسالت طی دهه کرامت در استان توزیع خواهد شد.

وی به توزیع 40 هزار بسته معیشتی به مبلغ 16 میلیارد تومان توسط کانون ها خدمت رضوی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برای دهه کرامت امسال نیز توزیع پنج هزار بسته معیشتی پیش بینی شده است.

دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی تصریح کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از دیگر برنامه های دبیرخانه خدمت رضوی است که پیش بینی شده طی دهه کرامت دو مادر زندانی جرائم غیر عمد با حضور خدام حرم رضوی آزاد شوند.

ابراهیمی به برگزاری جشن های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن در دانشگاه های استان، فرهنگسرای شهر، آستان شهدای باقریه، جشن خیابانی و اجرای سرود طی دهه کرامت پیش بینی شده است.

وی افزود: گروه سرود ابناءالاحرار نیز در حرم و سطح شهر بیرجند اجرای برنامه خواهد داشت.

دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مجموعا 500 برنامه با همکاری ستاد دهه کرامت و حضور کاروان زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی طی این دهه پیش بینی شده که دیدار با خانواده شهدا، اعزام گروه های جهادی، اردوی سلامت، اعزام زائر اولی، اعزام نومزدوجین، برگزاری جشن برای کارکنان حمل و نقل درون شهری و... از جمله این برنامه ها است.

ابراهیمی بیان کرد: امسال شعار دهه کرامت "همه خادم الرضائیم، خدمت کریمانه جهاد عالمانه" است.

حامد عرب زاده دبیر ستاد دهه کرامت 1401 و مسئول جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی نیز در این نشست خبری، اظهار کرد: امسال پانزدهیمن سالی است که خراسان جنوبی میزبان کاروان زیر سایه خورشید خواهد بود.

وی افزود: کاروان زیر سایه خورشید یکشنبه پانزدهم خرداد ماه وارد استان میشود.

دبیر ستاد دهه کرامت 1401 خراسان جنوبی بیان کرد: این کاروان شامل سه خادم و یک روحانی است و به دو گروه تقسیم شده و در شمال و جنوب استان حضور خواهند داشت.

عرب زاده گفت: کاروان زیر سایه خورشید علاوه بر اینکه حامل پرچم حرم مطهر رضوی است با بسته های متبرک از مردم پذیرایی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: یک گروه از خادمان کاروان زیر سایه خورشید در شهرستانهای فردوس، بشرویه، سرایان و طبس بوده و گروه دوم در شهرستانهای زیرکوه، درمیان، خوسف، سربیشه، نهبندان و بیرجند هستند.

مسئول جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی گفت: 280 برنامه برای حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان پیش بینی شده است که دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، امامان جمعه و جماعات در شهرستانها، نیروی های مسلح، سربازها، مرزبانی و مراکز درمانی از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

عرب زاده عنوان کرد: برگزاری مراسم عقد 14 زوج جوان با حضور خدام رضوی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پوشش برنامه های کاروان زیر سایه خورشید از طریق صدا و سیما نیز پیش بینی شده، گفت: تمام برنامه های حضور و پذیرایی و سایر موارد از کاروان زیر سایه خورشید مردمی و توسط خیران است و هیچ دستگاه دولتی و حتی آستان قدس رضوی از مشهد در بحث هزینه ها همکاری مالی ندارد.

دبیر ستاد دهه کرامت 1401 در خراسان جنوبی بیان کرد: مهلت دعوت جهت حضور و پذیرایی از کاروان زیر سایه خورشید هنوز فراهم است و چنانچه گروهی و افرادی میخواهند میزبان این کاروان باشند میتوانند به سایت شجر مراجعه و ثبتنام کنند.

انتهای پیام /