شنبه 29 اردیبهشت 1403

پیکر مرحوم عباس براتی‌پور شاعر آئینی و انقلابی تشییع شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پیکر مرحوم عباس براتی‌پور شاعر آئینی و انقلابی تشییع شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم تشییع مرحوم عباسعلی براتی‌پور شاعر آئینی و انقلابی که روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت با حضور غلامعلی حدادعادل، محمدرضا سرشار، راضیه تجار، علی داوودی، علیرضا مختارپور، نیکنام حسینی‌پور، رضا اسماعیلی، میثم نیلی، مصطفی رحماندوست، حسین اسرافیلی، محسن پرویز، ناصر فیض، حجت‌الاسلام محمد قمی، محمدرضا شرفی خبوشان، مصطفی محدثی خراسانی، سعید بیابانکی، محمود حبیبی کسبی و جمعی از شاعران و مسئولان فرهنگی کشور در حیاط حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای برنامه سعید بیابانکی شاعر و مجری این برنامه درخصوص مرحوم براتی‌پور بیان کرد: اگر جریان شعر در حوزه هنری با محوریت اوستا شکل گرفته باشد با حضور براتی‌پور هم استمرار پیدا کرده است. مرحوم براتی‌پور 20 سال جلسه شعر چهارشنبه‌های حوزه هنری را مدیریت کرد. براتی‌پور ویژگی ممتازی داشت و آن هم صبر در کنار معلمی بود. بسیاری از شاعرانی که امروز شعر می‌گویند به طور مستقیم و غیر مستقیم با وی ارتباط داشتند.

محسن مؤمنی شریف مدیر سابق حوزه هنری با بیان اینکه مرحوم عباسعلی براتی‌پور شاعری متین و مؤدب بودند گفت: در 35 سالی که وی را می‌شناسم اگر بنا باشد در چند جمله مرحوم براتی‌پور را تعریف کنم باید بگویم وی شخصیتی متین، باوقار، به معنی واقعی کلمه وارسته و عاقل و بسیار متدین و متشرع بودند.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی‌هایی که فرصت داده می‌شد تا صحبت کند درس‌هایی برای ما داشتند. تجربه‌های عمیقی در قبل و بعد از انقلاب داشتند و صحنه‌های مختلفی را تجربه کرده بودند و در محافل ادبی تهران افرادی را درک کرده بودند که اشعارشون برای نسل ما افسانه است، افرادی چون مثل خوشدل. براتی‌پور ایران و آمریکا پیش از انقلاب را درک کرده بودند و شخصیتی بودند که وقتی حرف می‌زدند می‌توانستیم روی پندش حساب باز کنیم.

این خبر در حال تکمیل است...

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

حوزه هنری

تشییع عباسعلی براتی پور مرحوم عباسعلی براتی‌پور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
پیکر مرحوم عباس براتی‌پور شاعر آئینی و انقلابی تشییع شد 2