سه‌شنبه 17 مهر 1403

پیکر موسس مدارس علمیه بجنورد تشییع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیکر موسس مدارس علمیه بجنورد تشییع شد

بجنورد - ایرنا - پیکر حجت الاسلام علی اصغر ایزدی مدیر و موسس مدارس علمیه امام صادق (ع) و الزهرا (س) بجنورد که روز شنبه به علت سکته مغزی درگذشت، امروز (دوشنبه) در مرکز استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و در جوار آرامگاه امامزاده سیدعباس (ع) خاکسپاری شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجت الاسلام شیخ علی اصغر ایزدی 35 سال مدیریت این مدارس را بر عهده داشت و بیش از هزار شاگرد تربیت کرد.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی افزود: این عالم ربانی پیش از انقلاب نیز فعالیت های تبلیغی داشت و در 35 سال گذشته از فعالان حوزه های علمیه استان بود.

وی اظهار داشت: حجت الاسلام ایزدی به همراه شماری از بزرگان اهل علم خراسان شمالی در سال 64 به تاسیس مدرسه علمیه امام صادق (ع) اقدام کرد و هم اکنون در این مدرسه بیش از 300 طلبه در پایه‌های اول تا هشتم تحصیل می‌کنند.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شد، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و 6 مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری در مجموع حدود 2 هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*