پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پیگیری‌های نصر تهران در مورد شفاف‌سازی دسترسی به اینترنت بدون فیلتر ادامه دارد

وب‌گاه 55 آنلاین مشاهده در مرجع
پیگیری‌های نصر تهران در مورد شفاف‌سازی دسترسی به اینترنت بدون فیلتر ادامه دارد

پیگیری‌های نصر تهران در مورد شفاف‌سازی دسترسی به اینترنت بدون فیلتر ادامه دارد و انتشار لیست شرکت‌های حوزه فناوری که دارای این دسترسی هستند از سوی وزارت ارتباطات ادامه دارد.

دسترسی به اینترنت

گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره این سازمان در ادامه پیگیری‌های مربوط به شفاف سازی دسترسی به اینترنت بدون فیلتر و مخالفت با اینترنت طبقاتی، نامه‌ای خطاب به عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کرد. در این نامه آمده است: «پس از محدودیت‌های ایجاد شده در دسترسی به اینترنت، اخبار واصله، اشاره به درخواست دسترسی برخی نهادها، دستگاه‌ها، شرکت‌های نرم‌افزاری و... به اینترنت بدون فیلتر دارد.

رقابت مایکروسافت با گوگل | شکست کمپانی گوگل نزدیک است!

مستحضرید که این سازمان، مخالف محدودیت‌های اعمال شده چند ماه اخیر است و آن را به نفع کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نمی‌داند. علاوه بر آن، این سازمان معتقد است که بهم خوردن بی‌طرفی شبکه و وجود سطوح دسترسی مختلف کسب‌وکارها به اینترنت، بر هم زننده تعادل بازار است.»

در ادامه این نامه آمده: «لذا، این حق را برای اعضای خود قائل است که اطلاعات دقیقی از این موضوع داشته باشند، تا بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را برای کسب‌وکار خود انجام دهند. لذا خواهشمند است در مورد صحت وجود یا عدم وجود چنین رویه‌ای اعلام نظر فرموده و در صورت تایید، دستور فرمایید تا لیست شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای این دسترسی هستند، را به این سازمان اعلام فرمایند. پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی کمال تشکر را دارد.»

گفتنی است سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تنها تشکلی است که از ابتدای طرح موضوع اینترنت و وی‌پی‌ان طبقاتی به صریح‌ترین شکل ممکن با آن مخالفت کرده است.