چهارشنبه 4 مهر 1403

چالش بزرگ مشهد ایجاد عدالت اجتماعی در بالا و پایین شهر است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
چالش بزرگ مشهد ایجاد عدالت اجتماعی در بالا و پایین شهر است

جنتی با تأکید بر اینکه مشهد با بیش از 1.5میلیون حاشیه نشین نیازمند ایجاد توازن و تعادل در ارائه خدمات شهری است گفت: بزرگ‌ترین چالش شهر مشهد ایجاد توازن و عدالت اجتماعی در نقاط بالا و پایین شهر مشهد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید جنتی، کارشناس مسائل شهری در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: اعضای منتخب شورا به برخی شاخص ها برای انتخاب شهردار مشهد رسیدند و تعدادی از کاندیدای نهایی مشخص شده است.

وی با اشاره به ویژگی های شهردار مشهد افزود: مهم ترین شاخص شهردار مشهد این است که فرد قدرتمند و دارای تعامل باشد تا بتواند با دستگاه های دیگر وارد تعامل شود چراکه در مشهد دستگاه‌های مختلف از جمله آستان قدس رضوی حضور دارند و نیازمند تعامل در زمینه مدیریت شهری است تا به خوبی نتیجه گرفته شود.

این کارشناس مسائل شهری گفت: خیلی از مدیران شهری تا امروز فعالیت داشتند اما تعامل دو طرفه صورت نگرفته و همواره مدیریت شهری در حال باج دادن بوده است و امتیازهایی از سوی شهرداری به صورت یک طرفه ارائه شده است.

وی افزود: شهردار جدید مشهد باید در زمینه مدیریت قدرتمند باشد تا حق شهرداری را با گفتمان و تعامل بگیرد و البته در برخی موقعیت ها هم در صورت ازوم هزینه های آن را بدهد.

جنتی با بیان اینکه شهر مشهد سالانه پذیرای زائران زیادی از سراسر کشور است ادامه داد: شاخص های دیگر از جمله توان بالا در مدیریت ساختار اداری، قدرت اجرا در ساختار سازمانی، اجرایی بودن شهرداری و داشتن تفکر و قدرت اجرا در امور هم دارای اهمیت است.

وی افزود: خیلی از مدیران در شهرداری صرفا مدیر بودند ولی سابقه اجرایی را نداشته است.

این کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: متأسفانه امروز توازن و تعادل در خدمات شهری در مشهد وجود ندارد و گاهی اوقات توسط مدیران به نام حاشیه شهر مشهد از آن یاد می شود و برخی تصور می کردند این می تواند جنبه انتخاباتی باشد ولی این معضل یک واقعیت در مشهد است.

وی با تأکید بر اینکه مشهد با بیش از 1.5میلیون حاشیه نشین نیازمند ایجاد توازن و تعادل در ارائه خدمات شهری است افزود: بزرگ‌ترین چالش شهر مشهد ایجاد توازن و عدالت اجتماعی در نقاط بالا و پایین شهر مشهد است.

جنتی با اشاره به اینکه بایستی در ارائه خدمات به مردم شهر تناسب و تعادل داشته باشیم تا این معضل مدیریت شود خاطرنشان کرد: نباید به ظاهر پروژه هایی مانند کوهشار در بالای شهر اجرا شود و ادعای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد داشته باشیم و این زیبنده مدیریت شهری نیست.

انتهای پیام /