شنبه 24 شهریور 1403

چالش چین برای رسیدن به رشد اقتصادی هدف

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
چالش چین برای رسیدن به رشد اقتصادی هدف

اقتصادنیوز: فعالیت کارخانه‌ای چین در ماه آگوست و برای چهارمین ماه متوالی با کاهش همراه شد؛ موضوعی که تازه‌ترین نشانه از این مسئله است که دومین اقتصاد بزرگ جهان ممکن است در رسیدن به هدف رشد اقتصادی سال جاری میلادی با چالش مواجه شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اداره ملی آمار چین در روز شنبه (10 شهریور) اعلام کرد «شاخص مدیران خرید تولیدی» در آگوست به سطح 49/1 رسید که نسبت به آمار 49/4 در جولای، پایین‌تر است. متوسط پیش‌بینی اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ نیوز، 49/5 بود. این آمار که پایین بودن آن در سطح کمتر از 50 نشان‌دهنده انقباض و بالاتر از آن نمایان‌گر رشد است، از آوریل 2023 تاکنون در تمام ماه‌ها به غیر از سه ماه، کمتر از 50 بوده است.

خبر مرتبط واردات نفت چین از ایران افزایشی شد

اقتصادنیوز: اطلاعات کپلر نشان می‌دهد واردات نفت چین از ایران در ماه جاری میلادی به یک رکورد جدید یعنی 1.75 میلیون بشکه در روز رسیده است.

اقتصاد 17 تریلیون دلاری چین با چالش همراه بوده، چراکه بحران مسکن ادامه‌دار باعث تأثیر منفی بر مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها شده است. تلاش‌های دولتی اخیر شامل کاهش نرخ بهره در جهت رشد اعتماد در میان شهروندان چینی، هنوز نتایج مطلوب در پی نداشته است؛ این بدان معناست که اقتصاد این کشور برای رسیدن به هدف رشد اقتصادی تعیین‌شده باید همچنان به تولید و صادرات متکی باشد.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «چین در گرداب رکود صنعتی؛ آیا پکن می‌تواند رشد اقتصادی را احیا کند؟» بخوانید.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
چالش چین برای رسیدن به رشد اقتصادی هدف 2