جمعه 10 فروردین 1403

چطور بفهمیم جریمه منع تردد شدیم؟

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
چطور بفهمیم جریمه منع تردد شدیم؟

با شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های تردد برای پیشگیری از آن اعمال شد. محدودیت‌هایی که برای رعایت نکردن آن‌ها‌، جریمه‌هایی دویست الی یک میلیون تومانی در نظر گرفته شد.

با اعلام محدودیت تردد شبانه یا بین استانی، باز هم رانندگانی بودند که به دلایلی محدودیت‌ها را نادیده گرفته و جریمه شده‌اند. بسیاری از رانندگانی که در ساعات غیر مجاز در خیابان‌ها تردد کردند، با احتمال جریمه شدن خودرو به دنبال راهی برای استعلام خلافی بودند.

برخی از شهروندانی که ترددی در ساعات غیر مجاز نداشته و محدودیت‌های کرونایی را رعایت کرده بودند هم، پیامک جریمه دریافت کردند. تمام این اشخاص، از طریق سایت راهور برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کردند.

با افزایش درخواست استعلام خلافی خودرو، اختلال‌هایی در سامانه راهور به وجود آمد؛ دیگر راه‌های ارتباطی برای دریافت ریز خلافی خودرو مانند پیامک، کد دستوری و سامانه تلفنی هم غیر فعال شده و در دسترس نبودند. در چنین شرایطی چطور بفهمیم جریمه منع تردد شدیم و چگونه به لیست خلافی‌ها دسترسی داشته باشیم؟

*س_استعلام آنلاین جریمه کرونایی خودرو، در سه سوت!_س*

استعلام ریز خلافی خودرو، دیگر محدود به مراجعه حضوری به مرکز پلیس +10 نیست. شما می‌توانید با مراجعه به سایت راهور، لیست تخلفات و جریمه‌های ماشین را مشاهده کنید. اما توجه کنید که سایت راهور، قادر به نشان دادن جریمه‌های جدید نیست.

اطلاعات سایت راهور بروز نبوده و ثبت جریمه رانندگی در این سامانه، حداقل هفت الی چهارده روز زمان می‌برد. روش‌های دیگر نیز مانند فرستادن پیامک و لیست تلفنی، در اغلب اوقات فعال نبوده و در دسترس نیستند.

در چنین شرایطی اغلب کاربران، برای استعلام جریمه کرونایی خودرو از روش‌های آنلاین استفاده کرده و برنامه‌های خلافی خودرو را نصب می‌کنند. برای استفاده از خدمات اپلیکیشن‌های شناخته شده استعلام خودرو، باید حق اشتراک پرداخت کنید.

برخی دیگر از این برنامه‌های خلافی خودرو هم رایگان هستند، اما پشتیبان درستی نداشته و مطمئن نیستند. پس اگر در انتخاب اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو مردد مانده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم آیتول را انتخاب کنید. آیتول اپلیکیشن تخصصی خدمات خودرو است و پرداخت عوارض اتوبان آزادراهی، خرید بیمه شخص ثالث و سایر خدمات مربوط به ماشین را انجام می‌دهد.

استعلام ریز خلافی خودرو با آیتول، در کمترین زمان ممکن صورت گرفته و شما به سرعت از جریمه منع تردد آگاه می‌شوید. در سایر روش‌های گفته شده، تنها لیست خلافی ریز خودرو به شما نشان داده خواهد شد. اما با آیتول شما امکان پرداخت لحظه‌ای و سریع جریمه خودرو را خواهید داشت. برای دریافت اپلیکیشن آیتول می‌توانید به سایت رسمی آیتول، google play، بازار یا مایکت مراجعه کنید.

*س_چگونگی اعتراض به جریمه کرونا_س*

اگر در ساعات ممنوعه ترددی نداشته و پیامک جریمه دریافت کرده‌اید؛ می‌توانید به صدور جریمه اشتباه اعتراض کنید. برای اطمینان از ثبت یا عدم ثبت جریمه منع تردد باید، به سایت استعلام خلافی خودرو آیتول مراجعه کرده و بعد از وارد کردن شماره پلاک، تلفن همراه و بارکد ماشین، ریز خلافی خودرو را مشاهده کنید. اگر بعد از مشاهده استعلام، متوجه ثبت جریمه برای خودرو خود شدید می‌توانید با مراجعه به پلیس 10+ نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنید.

در اغلب موارد ثبت جریمه اشتباه به دلیل پوشاندن، یا مخدوش کردن پلاک توسط سایر رانندگان است. گاهی نیز مامور راهنمایی و رانندگی در ثبت شماره پلاک اشتباه کرده است.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا پلاک عمومی، پلاک تاکسی‌های اینترنتی، پلاک آژانس‌های محلات در سیستم موجود بوده و جریمه نخواهند شد. جریمه پزشکان، پرستاران و افرادی که در شیفت شب خدمت می‌کنند هم، پس از کامل و اعلام شدن لیست توسط فرمانداری بخشیده می‌شود.

محدودیت ترد شبانه، از ساعت 22 شب تا 3 بامداد همچنان برقرار بوده و متخلفان 200 هزار تومان جریمه می‌شوند. پس برای جلوگیری از جریمه منع تردد از تاکسی‌های اینترنتی برای تردد استفاده کنید.

*س_چطور بفهمیم جریمه منع تردد شدیم؟ از صفر تا صد خدمات خودرو با آیتول_س*

آیتول تنها برای فهمیدن جریمه منع تردد و استعلام ریز خلافی خودرو، به کار نمی‌رود. شما حتی می‌توانید برای خرید بیمه شخص ثالث هم روی آیتول حساب کنید. آیتول بهترین شرکت‌های بیمه را یک جا جمع کرده و برای شما امکان مقایسه خدمات آن‌ها را فراهم کرده است. بیمه شخص ثالث ایران، بیمه شخص ثالث پاسارگاد، بیمه شخص ثالث بیمه کوثر و... تنها برخی از شرکت‌هایی هستند که در آیتول امکان محاسبه قیمت، تمدید و خرید آن‌ها وجود دارد.

فرایند تمدید و خرید بیمه شخص ثالث در سایت و اپلیکیشن آیتول، به سرعت انجام گرفته و در کمتر از دو ساعت، نسخه الکترونیکی بیمه نامه به شما پیامک می‌شود. اگر به دنبال سایت یا اپلیکیشنی هستید که خیال شما را از بابت تعمیر در محل، بیمه ثالث، استعلام خلافی و مشاوره حقوقی راحت کند، همین حالا اپلیکیشن آیتول را دانلود کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی /

چطور بفهمیم جریمه منع تردد شدیم؟ 2
چطور بفهمیم جریمه منع تردد شدیم؟ 3