پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

چهار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان وبلوچستان از بیمارستان مرخص شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان وبلوچستان از بیمارستان مرخص شدند

زاهدان - ایرنا - معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: چهار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با دریافت خدمات به موقع درمانی با سلامت از بیمارستان مرخص شده‌اند و رو به بهبودی هستند.

قاسم میری علی آباد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک نگرانی و اضطراب بیش‌از اندازه‌ای ناشی از کرونا در سطح جامعه وجود دارد. وی از همه مردم سیستان و بلوچستان خواست توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند تا چرخه انتقال ویروس کرونا در استان کند شود. معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم‌اینک تمامی مبادی ورودی و خروجی رسمی سیستان و بلوچستان تحت کنترل و نظارت تیم‌های بهداشت و درمان قرار دارد.

وی افزود: تمامی موارد مشکوک به بیماری‌های تنفسی به بیمارستان‌ها منتقل و خدمات درمانی برای آنان در کوتاه‌ترین زمان در حال انجام است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش‌از 80 و یا حتی 90 درصد مبتلایان به کووید -19 نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

دکتر محمد هاشمی شهری با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته است گفت: از بیماران درخواست می‌شود در طول مدت درمان حتما در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تامین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیاء (ص)، نبی اکرم (ص)، علی‌بن ابیطالب (ع) و تامین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی(ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای جنوبی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*