شنبه 14 مهر 1403

چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری نوین مجهز می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری نوین مجهز می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون 57 هزار و 828 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم نوین آبیاری مجهز هستند و تا پایان امسال نیز چهار هزار هکتار از اراضی به این سامانه مجهز می‌شوند.

فریدون داودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای توسعه آبیاری نوین کشاورزی استان زنجان 45 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود که تاکنون 70 درصد آن جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری، تسهیلات بلاعوض ارائه می شود، یادآورشد: طبق دستورالعمل سال 98 به منظور مجهز کردن یک هکتار زمین به سیستم آبیاری قطره ای 12 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار دولتی تعلق می گرفت که امسال این رقم به 17 میلیون و 500 هزار تومان در هکتار افزایش یافته است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: افزایش بهره وری آبیاری حجم قابل توجهی از منابع آب را به چرخه تولید بازگرداند و بخش بزرگی از نیازهای آب کشاورزی وسایر بخش ها را برطرف کرد.

استان زنجان 124 هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی مستعد آبیاری نوین دارد که تاکنون حدود 47 درصد این اراضی به آبیاری نوین مجهز شده است.

*س_برچسب‌ها_س*