یک‌شنبه 17 تیر 1403

چگونه از کیش به قشم برویم؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
چگونه از کیش به قشم برویم؟

مسیر کیش تا قشم حدود 195 کیلومتر است و طی کردن آن از روش‌های زمینی، هوایی و دریایی امکان‌پذیر است. اینکه چگونه از کیش به قشم بروید، موضوعی است که در ابتدای امر به بودجه و سلیقه شما ارتباط دارد. بسیاری از افرادی که با تور کیش به این جزیره اعجاب‌انگیز سفر می‌کنند، تمایل دارند که سری نیز به جزیره همسایه آن یعنی قشم بزنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع راه‌های رسیدن به قشم از جزیره کیش را برای شما بازگو کنیم.

جزیره کیش، مکانی برای تجربه لوکس ترین تفریحات

منطقه آزاد تجاری کیش مکانی برای تجربه زندگی لوکس را برای مسافران محسوب می‌شود. این جزیره که قدمت آن به دوره هخامنشیان بازمی‌گردد، به دلیل فاصله نزدیکی که تا دبی دارد، از دیرباز مرکز مبادلات کالا و تجارت کالاهای لوکس محسوب می‌شد. در جزیره کیش علاوه بر پاساژ‌های لوکس با اجناس خارجی، جاذبه‌های طبیعی مانند ساحل مرجانی، جزیره هندورابی، شهر باستانی حریره و درخت لور وجود دارد که ارزش ساعت‌ها گشت‌وگذار در این جزیره را دارند. سواحل و اسکله‌های تفریحی که در تور داخلی از آن‌ها دیدن می‌کنید نیز مکان مناسبی برای تجربه تفریحات آبی لوکس مانند شاتل سواری، فلای بورد و غواصی هستند.

جزیره قشم، جزیره ای سرشار از عجایب طبیعی

طبیعت ساحلی بکر، مکان‌های تاریخی و عجایب زمین شناختی که در جزیره قشم وجود دارد، توجه هر بیننده‌ای را به خود معطوف خواهد کرد. این جزیره به دلیل دارا بودن جنگل‌های حرا، جزایر حیرت‌انگیز ناز، غار نمک و دره ستارگان به جزیره عجایب هفتگانه مشهور است. جالب است بدانید که در پس نام هر یک از مکان‌های دیدنی قشم، رمز و رازهایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را از اهالی کیش نیز بشنوید. به طور کلی جاهای دیدنی قشم به دلیل طبیعی بودن، رنگ و بوی دیگری دارند و پاساژ ها و بازارهای لوکس کمتر در آن‌ها دیده می‌شود.

راه های پیمودن مسافت کیش تا قشم

پس از سفر با تور کیش، اگر قصد سفر به قشم را داشته باشید، باید بدانید که راه‌ها مختلفی پیش روی شما است. مسافت آبی بین این دو جزیره 195 کیلومتر بوده و راه‌های رسیدن به قشم از کیش عبارتند از:

مسیر آبی با لنج و کشتی

طی کردن مسیر کیش تا قشم با استفاده از کشتی و لنج برای افرادی که بدون خودرو شخصی به کیش سفر کرده‌اند، تجربه ماندگاری خواهد بود. طی کردن این مسیر به دو طریق امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با لنج‌های ساحلی کیش خود را به بندر آفتاب برسانید. این بندر حدود 35 کیلومتر با جزیره کیش فاصله دارد. پس از آن باید به سمت بندر پل بروید و در آنجا سوار بر کشتی های معروف که به سمت قشم حرکت می‌کنند، شوید.

مسیر دوم از طریق بندر چارک است. این بندر نیز با مرکز جزیره کیش 32 کیلومتر فاصله دارد و باید به کمک لنج‌های مسافربری به چارک بیایید. سپس به سمت بندر پل حرکت کنید و سوار بر کشتی‌های قشم شوید. طی کردن مسیر کیش به قشم به کمک کشتی به عنوان ارزان‌ترین راه برای رسیدن به قشم محسوب می‌شود.

مسیر آبی با لندیگرافت (شناورهای دریایی)

اگر با خودرو شخصی و بدون تور کیش به این جزیره سفر کرده‌اید، می‌توانید از شناورهای جذاب لندیگرافت برای حمل و نقل استفاده کنید. این شناورها با ظرفیت بسیار بالا می‌توانند تعداد بالایی از خودروها و مسافران را در خود جای دهند. لندیگرافت‌ها در بنادر چارک و آفتاب وجود دارند و می‌توانید با اطلاع از ساعت‌های حرکت این شناورهای دریایی خود را به جزیره شگفت‌انگیز قشم برسانید. لازم است بدانید که سرعت لندیگرافت‌ها به میزان زیادی تابع شرایط جوی است. هزینه سوار شدن در لندیگرافت‌ها بسته به شرایط توریستی و فصل سفر شما تعیین می‌شود.

آیا سفر هوایی کیش به قشم امکان پذیر است؟

دو جزیره کیش و قشم هر دو دارای فرودگاه‌های بین المللی هستند که روزانه پروازهای ورودی و خروجی فراوانی دارد؛ اما متاسفانه هیچ پروازی برای مقصد قشم از فرودگاه کیش وجود ندارد. اگر طرفدار سفر هوایی هستید، می‌توانید پرواز خود را از تهران و از طریق تور کیش مستقیماً به مقصد قشم انتخاب کنید.

بهترین راه طی کردن مسافت کیش تا قشم

انتخاب بهترین راه برای رسیدن به قشم در سفر به کیش، بستگی به نوع وسیله حمل و نقلی که انتخاب کرده‌اید، دارد. اگر با خودروی شخصی هستید، پیشنهاد ما استفاده از لندیگرافت‌های بندر چارک است. تعداد لندیگرافت‌های بندر چارک بیشتر از بندر آفتاب بود و سرعت بیشتری نیز دارند. البته اگر هزینه‌های حمل و نقل برای شما اهمیت دارد می‌توانید با انتخاب کشتی‌ها و لنج‌های مسافربری بندر پل، به مقدار زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. این لنج‌ها در شرایط جوی مناسب سرعت بالایی دارند و می‌توانند فاصله کیش تا قشم را در کمتر از 5 ساعت طی کنند. البته شما می‌توانید با سفر تور کیش نیز از هزینه‌های حمل و نقل و اسکان به میزان زیادی بکاهید.

سخن پایانی

هر چند که همیشه نام کیش و قشم را در کنار هم می‌شنویم؛ ولی تفاوت‌های اساسی در بافت، فرهنگ، دین، گویش و مکان‌های دیدنی آن‌ها وجود دارد که هر کدام در نوع خود، زیبا هستند. چنانچه شما پس از گشت‌وگذار در کیش، به دنبال طی کردن کیش تا قشم هستید، می‌توانید از مسیرهای آبی و سوار شدن در لنج‌های بسیار جذاب جزیره کیش استفاده کنید. البته شناورهای لندیگرافت هم برای افرادی که با ماشین شخصی یا تور کیش به این جزیره می‌آیند، بسیار مناسب هستند. این شناورها سرعت بالایی دارند و می‌توانند اسباب جابه‌جایی شما را به قشم راحت‌تر کنند.

چگونه از کیش به قشم برویم؟ 2
چگونه از کیش به قشم برویم؟ 3