چهارشنبه 18 مهر 1403

چگونه در پویش همگانی آمادگی برای بحران ثبت نام کنیم؟

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
چگونه در پویش همگانی آمادگی برای بحران ثبت نام کنیم؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علی محمدی، سرپرست اداره توانمند سازی و ارتقای دانش تخصصی در برنامه سلام تهران شبکه 5 سیما گفت: در اداره توانمند سازی و ارتقای دانش تخصصی محتواهای آموزشی مربوط به زمینه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مانند فیلم‌ها، ویدئو‌ها، متن‌ها و دوره‌های آموزشی تولید می‌شوند.

محمدی ادامه داد: مخاطب مورد نظر این اداره شامل اعضای تخصصی وزارت ستاد بحران، افراد در سازمان توانمند سازی و ارتقای دانش تخصصی و همچنین عموم شهروندان می‌شود. ما هم آموزش‌های همگانی را پوشش می‌دهیم و هم آموزش مهارت‌های تخصصی را تحت نظر داریم.

وی افزود: آموزش دانش تخصصی به تمامی افراد مربوط می‌شود اما بخش‌های مختلفی به مردم اختصاص داده می‌شود. از درس‌هایی که در این آموزش‌ها وجود دارد می‌توان به پویش آموزش همگانی شهر آماده اشاره کرد. در این پویش سازمان‌هایی مانند آتش‌نشانی، خدمات شهرداری، رادیوتهران، دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت و ستاد مدیریت شهرداری تهران شرکت دارند.

سرپرست اداره توانمند سازی و ارتقای دانش تخصصی اظهار داشت: در این پویش دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و اطفای حریق آموزش داده می‌شوند. دانشجویان این پویش در سه رده کودکان، جوانان و نوجوانان و بزرگ‌سالان آموزش داده می‌شوند. با توجه به سطح دانشجویان آموزش‌ها رده بندی شده‌اند و اطلاعات به صورت ابتدایی و پایه هستند.

محمدی گفت: برای مثال به رده سنی کودکان آموزش‌های ساده‌تری مانند آمادگی در زمان زلزله ارائه داده می‌شود. در مقاطع بالاتر ما نحوه مقابله با مصدوم، انواع شکستگی‌ها، نحوه انتقال مصدوم، نحوه پانسمان کردن و سوختگی‌ها را آموزش می‌دهیم. در این دوره‌ها بزرگسالان می‌توانند نحوه استفاده از دستگاه‌های اطفای حریق را نیز بیاموزند.

وی اظهار داشت: مردم می‌توانند از طریق سایت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در پویش همگانی آمادگی برای بحران ثبت نام کنند. افراد همچنین می‌توانند به سرای محله خود مراجعه کنند و با ارائه مشخصات خود در این پویش‌ها ثبت نام کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید توانمند‌سازی ارتقای دانش مدیریت بحران این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است