جمعه 8 تیر 1403

چین این کمپانی تسلیحات سازی آمریکایی را تحریم کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
چین این کمپانی تسلیحات سازی آمریکایی را تحریم کرد

چین علیه کمپانی تسلیحات سازی «لاکهید مارتین» آمریکایی بابت فروش سلاح به تایوان تحریم وضع کرد.

اخیرا آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا اعلام کرده بود که وزارت خارجه این کشور فروش 60.2 میلیون دلاری سیستم‌ها و تجهیزات موشکی به تایوان را تایید کرده که این امر، به خشم چین منجر شد.

خبر مرتبط اهرم های چین برای مانور در ابوظبی / پکن در ابوظبی دنبال چیست؟

سفر رسمی شیخ محمد بن زاید آل نهیان به جمهوری خلق چین نشان دهنده تغییر انتقالی در روابط پایدار امارات و چین است که به یک مشارکت استراتژیک در بخش های مختلف تبدیل شده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این فروش شامل 300 قطعه مهمات سرگردان یا پرسه‌زن ضد نفر و ضد زره و تجهیزات مرتبط با هزینه تخمینی 60.2 میلیون دلار و پهپادهای ALTIUS 600M-V و تجهیزات مرتبط با هزینه تخمینی 300 میلیون دلار است. مهمات سرگردان موشک‌های هدایت شونده کوچکی هستند که می‌توانند در اطراف یک منطقه هدف پرواز کنند تا زمانی که برای حمله هدایت شوند.

وزارت خارجه چین اعلام کرد: «پکن تصمیم گرفته تا اقدامات متقابلی را انجام دهد و علیه کمپانی تسلیحات سازی لاکهید مارتین تحریم وضع کند و دلیل آن هم فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به تایوان است که برخلاف اصل چین واحد محسوب می‌شود.»

این تحریم‌ها شامل مسدود شدن اموال شرکت‌ها و کارمندان مربوطه در چین، ممنوعیت ورود به خاک چین و صادر نشدن ویزای ورود است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد سازمان‌ها و افراد در چین با افراد و شرکت‌های مربوطه همکاری یا انجام فعالیت‌های دیگری نخواهند داشت.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

چین این کمپانی تسلیحات سازی آمریکایی را تحریم کرد 2