دوشنبه 4 تیر 1403

محمد بن زاید

محمد بن زاید

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یارکشی روسیه درخاورمیانه و شمال آفریقا را می‌توان در قاب نزاع طبیعی برای گذار از نظم تک قطبی به نظم چند قطبی تبیین کرد. در قاب همین گزاره مولفه هایی چون جنگ اسرائیل در غزه در کنار چالش های مشترک چون تهدید رادیکالیسم زمینه را برای هم صدایی مسکو با بازیگران عرب هموار کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

چین علیه کمپانی تسلیحات سازی «لاکهید مارتین» آمریکایی بابت فروش سلاح به تایوان تحریم وضع کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آمریکا و چین مذاکرات نیمه رسمی تسلیحات هسته‌ای را در ماه مارس برای اولین بار پس از پنج سال از سر گرفتند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سفر رسمی شیخ محمد بن زاید آل نهیان به جمهوری خلق چین نشان دهنده تغییر انتقالی در روابط پایدار امارات و چین است که به یک مشارکت استراتژیک در بخش های مختلف تبدیل شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نشریه اماراتی زاویه با اشاره به سفر اخیر حاکم این کشور به چین، این سفر را از منظر اقتصادی و سیاسی برای دو بازیگر تاریخی خوانده و مدعی است که تعاملات دو بازیگر می تواند روابطشان در عرصه های مختلف اعم از اقتصاد و انرژی را تقویت کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چین اخیرا با اظهاراتی مداخله جویانه در باب تمامیت ارضی کشورمان از موضع ادعایی امارات در باب جزایر سه گانه ایرانی دفاع کرده است؛ موضع گیری که گروهی از ناظران آن را تلاشی برای تقویت نقش چین در خاورمیانه و ارتقای همکاری‌های اقتصادی‌اش با شورای همکاری خلیج فارس تبیین می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موضع گیری اخیر چین و هم صدایی اش با امارات در باب جزایر سه گانه ایرانی که با واکنش تند تهران روبرو شد، به گمانه زنی ها در باب تاثیر چنین کنش هایی بر روابط تهران و پکن دامن زد. گروهی با اشاره به روابط راهبردی دو بازیگر مدعی اند که این گزاره نمی تواند تاثیری منفی بگذارد و گروهی دیگر باور متفاوتی دارند.

وب‌گاه ورزش سه

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و حاکم ابوظبی، روز شنبه در مراسمی از تیم العین که عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد، تجلیل کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با بازگشایی کنسولگری قطر در اقلیم کردستان عراق، گمانه‌زنی‌ها در باب پشت پرده تعامل اقلیم با کشورهای حاشیه خلیج فارس بالا گرفت. بسیاری بر این باورند که این گروه از بازیگران به دنبال تعریف بازارهای جدید و تنوع بخشیدن به بازارهای متکی به نفت خود هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزرای خارجه امارات و سوریه با یکدیگر درخصوص روابط دوجانبه رایزنی کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزرای خارجه امارات و سوریه درجریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درخصوص روابط دوجانبه رایزنی کردند.

وب‌گاه عصر ایران

"شیخ محمد بن زاید آل نهیان" رئیس امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی با "سراج الدین حقانی" وزیر داخله امارت اسلامی افغانستان و از رهبران ارشد طالبان در کاخ قصر الشاطی در شهر ابوظبی - پایتخت امارات متحده عربی - دیدار کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در نخستین سفر خارجی خود به همراه «عبدالحق وثیق» رئیس استخبارات هیئت حاکمه افغانستان به امارات سفر کرده است. حقانی در ابوظبی با «محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» رئیس دولت امارات متحده عربی دیدار کرد. در این دیدار دو طرف، درمورد تقویت روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های بین دو کشور بحث و گفتگو کردند. گفتنی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با امیر قطر درخواست کرد که از همه ابزارهای مناسب برای اطمینان از موافقت حماس با طرح پیشنهادی استفاده کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان ملل اعلام کرد: حدود 55 درصد از ساختمان‌های غزه که بیشتر آنها مسکونی هستند، براثر حملات صهیونیست‌ها تاکنون آسیب دیده یا تخریب شده‌اند.