شنبه 8 اردیبهشت 1403

کاخ سعدآباد پربازدیدترین مکان تاریخی تهران در نوروز!

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کاخ سعدآباد پربازدیدترین مکان تاریخی تهران در نوروز!

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاخ‌های سعدآباد و گلستان را پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران از ابتدای نوروز اعلام کرد.

کلانشهر تهران که یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور است در ایام نوروز به یکی از خلوت‌ترین و خوش آب و هواترین شهرهای ایران تبدیل می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که مکان‌های دیدنی این شهر انتخاب عده ی زیادی از مردم برای گشت و گذار باشد.

طبق اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا چهارم فروردین مجموعه‌ی کاخ سعد آباد با تعداد 55 هزار و 39 بازدیدکننده، پربازدیدترین مکان تاریخی تهران در نوروز 1403 بوده است.

کاخ گلستان با تعداد 36 هزار و 461 بازدیدکننده و کاخ نیاوران با تعداد 29 هزار و 970 بازدیدکننده به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم پربازدیدترین اماکن تاریخی تهران بوده‌اند.

طبق این اطلاعات موزه ملی ایران، موزه آبگینه و سفال، موزه فرش و موزه رضا عباسی در رتبه‌های بعدی پربازدیدترین اماکن تاریخی تهران قرار دارند.

تا چهارم فروردین ماه، 598,266 بلیت برای موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر تهران فروخته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری