سه‌شنبه 12 تیر 1403

کارخانه فولاد روسیه زیر آتش پهپادهای کی یف / مسکو کنترل این منطقه را در دست گرفت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
کارخانه فولاد روسیه زیر آتش پهپادهای کی یف / مسکو کنترل این منطقه را در دست گرفت

اقتصادنیوز: همزمان با اینکه کارخانه متالورژی «نوولیپتسک» روسیه امروز (یکشنبه) خبر داد که مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی قرار گرفته است، نیروهای روس کنترل 2 منطقه از جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کارخانه متالورژی نوولیپتسک (NLMK) اعلام کرد که این کارخانه مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی قرار گرفت اما هیچ آسیب جدی به آن وارد نشده است.

سخنگوی این شرکت فولادسازی روسی در این باره گفت: حمله دیگری با فوجی از پهپادها به منطقه کارخانه متالورژی نوولیپتسک که محصولات غیرنظامی تولید می‌کند، گزارش شده است.

این سخنگو در حالی که این حمله را «بی‌معنی» خواند، افزود که حمله این پهپادها فقط منجر به جوشکاری اضافی شده است.

خبرگزاری «رویترز» نیز اوایل اردیبهشت ماه به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشته بود که در حمله پهپادهای کی‌یف به کارخانه متالورژی نوولیپتسک، بخشی از «ایستگاه اکسیژن» آن آسیب دیده است.

خبر مرتبط خبر روسیه از کشته شدن 1620 نظامی اوکراین در شبانه‌روز گذشته

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از کشته شدن 1620 نظامی اوکراین طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه از «آزادسازی» مناطق «اسپورنویه» و «نووالکساندروکا» در جمهوری خلق دونتسک (DPR) توسط ارتش این کشور خبر داد.

این وزارتخانه افزود: واحدهای «مرکز گروه‌های جنگی ارتش روسیه» پنج ضدحمله ارتش اوکراین را در 24 ساعت گذشته دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های مرکز گروه‌های جنگی روسیه موقعیت تاکتیکی خود را بهبود بخشیده و در 24 ساعت گذشته به تشکیلات چهار تیپ ارتش اوکراین و یک تیپ گارد ملی اوکراین حمله کردند.

به گفته این وزارتخانه، ارتش اوکراین طی روز گذشته 285 سرباز، یک تانک و یک موشک‌انداز چندگانه «گراد» (Grad) و همچنین یک انبار تسلیحات را در نتیجه اقدامات «گروه نبرد شمال روسیه» از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش داد که پدافند هوایی این کشور 72 پهپاد اوکراینی، 2 موشک «نپتون - ام‌دی» و 9 موشک «هیمارس» را در 24 ساعت منهدم کرده است.

خبر مرتبط 12 کشته در حملات روسیه به شرق اوکراین / دامنه درگیری‌ها گسترش یافت

اقتصادنیوز: به دنبال حملات روز گذشته روسیه به شرق اوکراین، 12 نفر جان خود را از دست دادند.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند 1400 به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
کارخانه فولاد روسیه زیر آتش پهپادهای کی یف / مسکو کنترل این منطقه را در دست گرفت 2
کارخانه فولاد روسیه زیر آتش پهپادهای کی یف / مسکو کنترل این منطقه را در دست گرفت 3