جمعه 10 فروردین 1403

کارشناس مذهبی: بیعت‌شکنان مسیر تاریخ را به انحراف کشاندند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کارشناس مذهبی: بیعت‌شکنان مسیر تاریخ را به انحراف کشاندند

بیرجند - ایرنا - کارشناس مذهبی گفت: بیعت‌شکنان مسیر تاریخ را به انحراف کشاندند و ما باید مراقب بیعت‌مان با امام زمان (عج) باشیم.

حجت الاسلام سید صادق علمداری روز شنبه در اجتماع بزرگ مردمی بیعت با امام عصر که به مناسبت نهم ربیع‌الاول و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در میدان ابوذر بیرجند برگزار شد، افزود: بدانیم زمانی که گناه می‌کنیم یا انجام دادن واجبات را فراموش می‌کنیم از بیعت امام خارج می‌شویم.

وی بیان کرد: باید در عهدمان، اجتماع به عهد داشته باشیم تا توفیق دیدار با امام زمان (عج) به درازا نکشد و نگذاریم که شیطان بین ما اختلاف بیندازد، باید در فتنه‌های آخرزمانی کنار یکدیگر باشیم تا شکار گرگ و ابلیس نشویم.

کارشناس مذهبی گفت: یکی از مباحث بسیار مهم که گاهی فراموش می‌کنیم و باید به‌صورت روزانه به آن توجه داشته باشیم، موضوع بیعت با امام زمان (عج) است و بیعت حفظ کردن و بیعت نشکستن مسیر تاریخ را عوض می‌کند.

وی افزود: اگر برخی افراد در گذشته تاریخ به بیعت خود با ائمه اطهار پایبند بودند، امروز مسیر تاریخ شیعه چیزی دیگری بود به عنوان مثال ابن ملجم مرادی سه بار با امام علی (ع) بیعت کرد اما در نهایت آن حضرت را به شهادت رساند یا کوفیان با مسلم بن عقیل بیعت کردند و در نهایت بیعت شکستند و حادثه کربلا رخ داد.

وی گفت: امروز هم ما در گوشه و کنار می‌بینیم و حتی مسوولانی داریم که از خط امام خارج می‌شوند به عنوان مثال آیا بی‌صدر کنار امام بود و در کنار امام ماند؟ لذا ما برای انقلاب، نظام و خاک کشور شهید و خون داده و هزینه‌های سنگین پرداخت کرده‌ایم که باید مراقب اعمال و بیعت‌مان با امام زمان (عج) باشیم.

حجت الاسلام علمداری دشمن‌شناسی را از وظایف منتظران واقعی امام عصر برشمرد و ادامه داد: امروز کشورهای زیادی در منطقه و جهان با فرهنگ اهل بیت به‌واسطه انقلاب اسلامی ما آشنا می‌شوند و امام زمان (عج) امروز از نقاط مختلف جهان یارگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر امروز از کنار کاخ سفید صدای هیهات من الذله اباعبدالله حسین (ع) شنیده می‌شود و اگر در نیویورک دو روز قبل از عاشورا روزی به نام حسین دی نامگذاری شده و اگر 190 کشور در اربعین حسینی شرکت می‌کنند، صدقه سر کسانی است که بیعت‌شان محکم بوده و پای بیعت خود محکم ایستاده‌اند.

کارشناس مذهبی گفت: اگر همین مسیر را ادامه دهیم ممکن است برنگردیم و شیعه از دنیا نرویم، به همین دلیل تاکید شده که دعای عهد را هر روز صبح بخوانیم چرا که این دعا برنامه زندگی انسان است.

وی زندگی مهدوی را زندگی خدامحور و توحیدی توصیف کرد و افزود: براساس فرازهای دعای عهد در ابعاد جهانی، حکومت امام زمان مشرق و مغرب را فرا خواهد گرفت و در این دعا می‌خوانیم که خدایا در صبح این روز و تا زمانی که زنده هستم بر عهد و بیعت آن حضرت باشم و هیچ گاه از این بیعت روی نگردانم.

وی عهد را پیمان بستن و عقد را گره زدن دانست و گفت: بیعت دست در دست هم گذاشتن برای پیمان بستن است که باید با امام زمان خویش عهد و پیمان عملی ببندیم و مراقب باشیم که عهد نشکنیم و پای عهدمان بمانیم.

حجت الاسلام علمداری با تاکید بر اینکه امروز باید با خودمان عهد ببندیم که رذایل اخلاقی را کنار بگذاریم افزود: باید عهد شخصی دیگری با خودمان ببنیدیم که نماز را اول وقت و با جماعت بخوانیم و باید نماز را در اجتماع به نمایش بگذاریم.

وی تصریح کرد: باید با یکدیگر عهد ببندیم که گفته‌های ولی فقیه را عملیاتی کنیم چرا که راهکارهای ایشان نجات‌دهنده جامعه و کشور ماست.

*س_برچسب‌ها_س*