شنبه 1 اردیبهشت 1403

کارشکنی دولت در برابر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | چرا طرح به صحن مجلس برنمی گردد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
کارشکنی دولت در برابر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | چرا طرح به صحن مجلس برنمی گردد

رامین اناری گفت: طرح ساماندهی باید در روزهای آینده به صحن علنی مجلس بیاید و جزئیات آن مصوب شود.

کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پنجم تیر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید اما این طرح برای بررسی جزئیات به کمیسیون اجتماعی مجلس بازگشت داده شد؛ از آن زمان تا امروز کارگران و جامعه‌ی هدف در انتظار بازگشت طرح به صحن و تصویب نهایی آن هستند.

اعضای کمیسیون اجتمکاعی مجلس از روزهای ابتدای مرداد وعده دادند طرح همین روزها به صحن می‌آید اما این اتفاق نیفتاده است؛ گویا هنوز برخی مدیران در دولت با طرح مخالفت می‌کنند. رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور) با تایید این مساله می‌گوید: سازمان امور استخدامی و مدیران آن از مخالفان اصلی این طرح هستند؛ متاسفانه موضع مدیران سازمان امور استخدامی هنوز تغییر نکرده و در کار تصویب طرح سنگ‌اندازی می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: ما بارها گفته‌ایم و بازهم تاکید می‌کنیم که طرح ساماندهی بار مالی ندارد و هزینه‌های دولت را افزایش نمی‌دهد؛ این مساله با عدد و رقم ثابت شده؛ تحقیقات کمیسیون اجتماعی مجلس این را اثبات کرده و سازمان امور استخدامی هم می‌داند منتها هنوز از موضع خود برنگشته‌اند و روی باقی ماندن پیمانکاران پافشاری می‌کنند. برای ما جای سوال است که چرا این سازمان تا این اندازه حامی پیمانکاران و واسطه‌هاست و منافع میلیون‌ها کارگر قراردادی و شرکتی برایش اهمیتی ندارد؟

اناری با بیان اینکه «مدیرانی که مخالفند و ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنند باید کنار بروند» می‌گوید: نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی قول داده‌اند که قبل پایان مرداد کار تمام می‌شود لذا انتظار داریم در همین روزهای پیش رو قبل از پایان ماه، طرح به صحن مجلس بیاید و مصوب شود؛ کارگران نزدیک سه سال است که در انتظار تصویب این طرح هستند؛ پویش طرح ساماندهی بهمن سال 98 راه افتاده و تا امروز بی‌وقفه به مطالبه‌گری ادامه داده است؛ حالا باید قوه مقننه به وظیفه‌ی قانونی خود عمل کرده و قانونگزاری کند یعنی طرح ساماندهی را به تصویب برساند.

او تاکید می‌کند: وظیفه‌ی دولت عمل به قانون است؛ اگر مجلس طرح ساماندهی را تصویب کند دولت مجبور است تن به اجرای آن بدهد؛ راه فراری نیست؛ رئیس جمهور با طرح موافق است و بارها این موافقت را اعلام کرده جای تعجب دارد که مدیران زیردست او با این مساله مخالفند! بازهم تاکید می‌کنم مخالفان طرح باید کنار گذاشته شوند چون دیگر انتظار بس است، زمان تحقق وعده‌ها و حذف کامل دست‌های واسطه فرارسیده است.

هم اکنون دیگران می خوانند 26 مرداد 1401 - 20:28

بیشتر بخوانید

کارشکنی دولت در برابر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | چرا طرح به صحن مجلس برنمی گردد 2