شنبه 8 اردیبهشت 1403

کارنامه ادبی «پوران کاوه» بررسی می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کارنامه ادبی «پوران کاوه» بررسی می‌شود

جلسه بررسی کارنامه ادبی پوران کاوه شاعر، مترجم و نقاش فردا چهارشنبه 26 مرداد در کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود.

جلسه بررسی کارنامه ادبی پوران کاوه شاعر، مترجم و نقاش فردا چهارشنبه 26 مرداد در کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی کارنامه ادبی پوران کاوه شاعر و مترجم و نقاش، فردا چهارشنبه 26 مرداد در کتابفروشی فرهنگان قریب با همکاری نشر نوآن برگزار می‌شود.

در این‌جلسه احمد پوری و اسدالله امرایی به برخی آثار ترجمه ادبی پوران کاوه، محمود معتقدی به شعر او و ایرج شهبازی (مؤلف و پژوهشگر در زمینه ادبیات صوفیه) به کتاب ترجمه راز مولانا می‌پردازد. اجرای این برنامه را که بررسی 30 سال فعالیت ادبی پوران کاوه است، حجت بداغی به عهده دارد.

پوران کاوه متولد 1330 در شهر بروجرد است. به علت اشتغال پدر در دستگاه‌های دولتی و انتقال‌های مکرر، دوره ابتدایی و دبیرستان را در شهرهای مختلف استان مرکزی گذراند، سپس در سال 1351 به شرکت ملی نفت ایران در آبادان پیوست و در سال 1352 در پتروشیمی آبادان مشغول به کار شد. در سال 1355 تحصیل در رشته اقتصادِ دانشگاه ویسکانسین آمریکا را به صورت مکاتبه‌ای آغاز نمود و همزمان مشغول فعالیت‌های هنری خود در سرایش شعر، نقاشی و برپایی نمایشگاه‌های متعدد بود. کاوه طی 3 دهه فعالیت ادبی جز روزنامه‌های کثیرالانتشار با بسیاری نشریات ادبی و فرهنگی - از جمله زندگی نو، بخارا، دنیای سخن، آدینه، تکاپو، روزگار وصل، گوهران، نافه و...- در زمینه‌های شعر و ترجمه و نقد همکاری داشته است و در سال‌های اخیر مسئولیت صفحه شعر هفته‌نامه آوای پراو را به عهده دارد. از دیگر فعالیت‌های او به شرکت و ارائه مقاله در همایش کشورهای کره و هند می‌توان اشاره کرد.

ازجمله فعالیت‌های او در زمینه نقاشی می‌توان به برپایی نمایشگاه در تالار اجتماعات انکس آبادان (1356)، حضور آثارش در تالار صدا و سیمای دبی (1370)، نمایش آثارش در گالری کمال‌الملک (1373)، نمایش و عرضه آثارش در گالری بامداد (1374)، حضور در نمایشگاه گروهی (موزه هنرهای معاصر، 1375) و حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران (1376) اشاره کرد.

همچنین تاکنون 20 کتاب (مجموعه و گزیده اشعار، خاطره، ترجمه شعر و ادبیات داستانی و ترجمه پژوهشی درباره مولانا) توسط ناشرانی چون ابتکار نو، مروارید، نگاه و نشر گویا چاپ از کاوه منتشر شده است.

این جلسه فردا چهارشنبه 26 مرداد از ساعت 17 تا 19 در کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود.