پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کالاهای موجود در گمرک زنجان تعیین تکلیف شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کالاهای موجود در گمرک زنجان تعیین تکلیف شوند

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: تاریخ تحویل بعضی کالاهای گمرک زنجان به 9 ماه نیز می‌رسد ولی همچنان بلاتکلیف مانده‌اند باید تمام کالاها و اجناس موجود در گمرک این استان هرچه سریعتر، تعیین تکلیف و ترخیص شوند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در بازدید سرزده از گمرک زنجان، افزود: با توجه به نیاز جامعه، تسهیل و تسریع در انجام فرآیند اداری در راستای ترخیص کالاها و عرضه به بازار، امری بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم در کشور و لزوم حمایت از تولید در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است، اهتمام مضاعف تمام دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و قضایی برای تحقق این شعار مورد تاکید قرار دارد.

صادقی نیارکی تصریح کرد: پذیرفتنی نیست، کالایی بعد از گذشت 9 ماه هنوز در انبارهای گمرک بلاتکلیف بماند و این کالاها باید بر اساس مقررات جاری، ترخیص و به بازار عرضه گردد.

رییس کل دادگستری استان زنجان خاطرنشان کرد: مسؤولان گمرک استان باید لیست تمام کالاهای موجود و بلاتکلیف را هرچه سریعتر به مراجع قضایی استان اعلام کنند.

وی ادامه داد: با این اقدام گمرک، پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای ترخیص و تعیین تکلیف اجناس و کالاها به عمل می‌آید تا شاهد وضعیت نابسامان در گمرک استان نباشیم.

در اولین بازدید رییس کل دادگستری استان زنجان در سال 99 که دادستان مرکز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، سرپرست اداره کل بازرسی استان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز حجت‌الاسلام صادقی نیارکی را همراهی می‌کردند، وی از تمام بخش‌ها و انبارهای گمرک استان زنجان بازدید کرد.

*س_برچسب‌ها_س*