چهارشنبه 18 مهر 1403

کاهش آسیب‌های فضای مجازی مستلزم ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کاهش آسیب‌های فضای مجازی مستلزم ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه است

حاتمیان گفت: یکی از عوامل موثر در بحث کاهش آسیب های اجتماعی در بستر فضای مجازی برگزاری کلاس های سواد رسانه و افزایش سطح سواد جامعه جهت استفاده درست از بستر فضای مجازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ داود حاتمیان فرماندهی انتظامی شهرستان رشتخوار صبح امروز در جلسه ساماندهی و برنامه ریزی فضای مجازی رشتخوار ضمن تسلیت ایام ماه محرم در رابطه با بحث فضای مجازی با توجه به اهمیت این حوزه، گفت: امروزه تمام اعضای خانواده و جامعه ما تقریبا در فضای مجازی حضور دارند، با وجود مزیت ها بسیار این فضا اما متاسفانه یکسری آسیب ها نیز در این فضا متوجه خانواده ها است.

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از این بستر آسیب ها و جرائم حوزه فضای مجازی را برای مردم بازگو کرد، بیان داشت: در بحث های مختلف می توان از فضای مجازی بهره برد، در رابطه با بحث پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی، در موضوع عزاداری های ایام ماه محرم، آسیب هایی که در بحث کرونا و رعایت مسائل بهداشتی لازم هست در این حوزه تکرار و تاکید شود، استفاده از بستر فضای مجازی برای انتقال این موضوعات کمک بزرگی به حل مشکلات جامعه خواهد کرد.

حاتمیان با تاکید بر اینکه ارتقا سواد رسانه شهروندان کمک شایانی در حوزه مدیرت فضای مجازی خواهد بود، تصریح کرد: یکی از عوامل موثر در بحث کاهش آسیب های اجتماعی در بستر فضای مجازی برگزاری کلاس های سواد رسانه و افزایش سطح سواد جامعه جهت استفاده درست از بستر فضای مجازی است.

حاتمیان در ادامه با تاکید بر اینکه برای در حوزه پیشگیری از سرقت نیز با درج اطلاعیه ها و هشدارهای لازم در بستر فضای مجازی به شهروندان این موضوع می تواند تا حدود زیادی از سرقت ها جلوگیری کند، اذعان داشت: آگاهی دادن در موضوعات مختلف در حوزه اجتماعی به مردم در این فضا به راحتی قابل دنبال شدن است و اولویت اصلی ما نیز در همین رابطه مسائل امنیتی است.

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار در ادامه ضمن تسلیت ایام ماه محرم، با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت فضای مجازی، گفت: تعامل و همکاری در فضای مجازی نیازمند همراهی همه مسئولان است، متاسفانه امروزه سواد رسانه فرزندان از پدر و مادرها بیشتر شده و این فضا نیازمند مدیریت لازم است.

وی با تاکید بر پیگیری جلسات ماهیانه در حوزه فضای مجازی یادآور شد: برگزاری جلسات و برنامه ریزی در حوزه اسیب های اجتماعی و فضای مجازی نیامند همفکری و راه حل های لازم در این حوزه است.

انتهای پیام /4009