سه‌شنبه 3 مهر 1403

کاهش 25 درصدی کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
کاهش 25 درصدی کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، داده‌های موقت نشان می‌دهد که کمک‌های مالی ایالات متحده به سازمان جهانی بهداشت (WHO) در طول همه‌گیری کروناویروس 25 درصد کاهش یافته است.

براساس اطلاعات منتشر شده، حمایت‌های آینده واشنگتن از این آژانس سازمان ملل متحد نیز در دست بررسی است. کاهش چشمگیر بودجه در مقایسه با دوره دوساله قبل، ناشی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

به طورکلی داده‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که این نهاد بین‌المللی در سال‌های 2020 و 2021 با کمترین کمک مالی از سوی آمریکا روبرو بوده است.

داده‌های موقت نشان می‌دهد که واشنگتن 672 میلیون دلار برای آخرین بودجه دو ساله خود به سازمان جهانی بهداشت پرداخت کرده است که کمتر از 893 میلیون دلار در سال 2018-2019 است. در نتیجه، ایالات متحده دیگر اهداکننده اصلی سازمان جهانی بهداشت نیست؛ آلمان با میزان مبلغی که اهدا کرده درصدد تبدیل شدن به اهداکننده اصلی سازمان جهانی بهداشت است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جو بایدن آمریکا ایالات متحده سازمان جهانی بهداشت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است