شنبه 14 مهر 1403

کتابخانه‌های خلخال بازگشایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کتابخانه‌های خلخال بازگشایی شد

اردبیل _ ایرنا _ کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال بازگشایی و فعالیت‌های روزانه خود را با حضور مراجعان آغاز کردند.

فرماندار خلخال روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال افزود: فعالیت‌های حضوری کتابخانه‌های عمومی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مربوط به مقابله با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز بلامانع است.

او با بیان اینکه زمینه لازم برای فعالیت‌های اجتماعی تعطیل شده در مدت زمان شیوع کرونا در حال فراهم شدن است، اظهارداشت: خلخال از همان ابتدای شروع ویروس کرونا در مقایسه با سایر مناطق استان اردبیل وضعیت مطلوبی قرار دارد.

او گفت: درآمد حاصل از فروش نقدی کارخانه نئوپان خلخال به بخش خصوصی، برای اجرای پروژه‌های فرهنگی از جمله تکمیل پروژه نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی این شهر هزینه خواهد شد.

وی افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده با مسوولان بنیاد مستضعفان و مالک و فروشنده کارخانه نئوپان این شهرستان، 80 میلیارد ریال درآمد ناشی از فروش نقدی این کارخانه به بخش خصوصی برای هزینه در پروژه‌های فرهنگی به این شهرستان بازگشت داده می‌شود. وی اظهارداشت: سرمایه‌گذاری‌های جدید بنیاد مستضعفان در بخش‌های توسعه فرهنگی جامعه متمرکز شده و اعتبار یاد شده و نیز 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از سوی رییس این بنیاد و در مجموع 100 میلیارد ریال برای اجرا و یا تکمیل پروژه‌های فرهنگی از جمله احداث ساختمان کتابخانه مرکزی خلخال و تکمیل پروژه نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی و هنری شهر کلور هزینه خواهد شد.

رییس کتابخانه های عمومی خلخال گفت: علت طولانی شدن زمان تخصیص این اعتبار از سوی بنیاد مستضفان کشور تغییرات ایجاد شده در مدیریت این بنیاد بود و با قول مساعد داده شده از سوی رییس جدید این بنیاد بزودی اعتبارات فروش کارخانه نئوپان برای هزینه در حوزه فرهنگ خلخال در اختیار این شهرستان قرار گرفته و با این کار بسیاری از گره‌ها و مشکلات مالی حوزه فرهنگ این منطقه حل می شود.

بابایی افزود: پروژه‌های کتابخانه مرکزی شهر خلخال و مجتمع فرهنگی و هنری شهر کلور از 10 سال پیش آغاز ولی بدلیل نداشتن اعتبار نیمه‌کاره رها شده که بزودی با تخصیص بخشی از اعتبار فروش کارخانه نئوپان، عملیات اجرایی این طرح‌های نیمه‌کاره تکمیل شده و در اختیار مردم شهرستان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه پیگیری‌های متعدد از سوی اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال برای ادامه عملیات اجرایی پروژه نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی خلخال این طرح منجر به نتیجه شده، گفت: مالکیت کتابخانه عاشوری‌زاده به مالکیت کتابخانه‌های عمومی درآمده و ساختمان جدیدی با چهار طبقه در محل این ساختمان قدیمی و فرسوده بنا می‌شود.

بابایی افزود: برغم محدودیت‌های اعتباری در سال قبل اعتبار مناسبی برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده ولی در عین حال انتظار از نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ارتقای سطح فیزیکی کتابخانه‌ها، افزایش منابع کتاب و بروزرسانی منابع در جهت جلب نظر مردم به سمت و سوی مطالعه کتاب و رونق کتابخانه‌های عمومی است.

حسین بصیر، مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز در این جلسه از برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خلخال بصورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اینترنت خبر داد و گفت: تاکنون 2 هزار و 200 نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در مرحله پایانی این جشنواره از نفراتی که موفق منطقه جنوب استان اردبیل به کسب عنوان برتر نهمین جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی در کشور شده‌اند، تجلیل خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*