جمعه 10 فروردین 1403

کتاب «ماه کامل» معرفی می‌شود / روایت داستانی شهید مرتضی حسین‌پور

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کتاب «ماه کامل» معرفی می‌شود / روایت داستانی شهید مرتضی حسین‌پور

کتاب «ماه کامل» در چهارمین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌ها توسط انتشارات شهید کاظمی معرفی می‌شود.

کتاب «ماه کامل» در چهارمین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌ها توسط انتشارات شهید کاظمی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «ماه کامل» در چهارمین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌ها امروز سه‌شنبه 25 مرداد توسط انتشارات شهید کاظمی معرفی می‌شود.

این کتاب روایتی از زندگی داستانی سردار شهید مرتضی حسین‌پور (حسین قمی)، فرمانده نابغه لشکر حیدریون، معروف به حسن باقری زمان است

شهید حسین‌پور متولد 30 شهریور سال 64 بود. در سال 83 وارد سپاه شد. در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند. و در سال 92 با شروع فتنه در سوریه وارد منطقه شد و مسئولیت‌های مختلفی را گرفت. او همان سال یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون بود. سال 93 با ورود داعش به عراق، حسین به عراق اعزام شد. جز اولین افرادی بود که با حاج قاسم در پدافند بغداد - سامرا مشارکت داشت. نبوغ و مجاهدت‌های او به گونه‌ای بود که فرماندهان به او لقب حسن باقری زمان را دادند.

او صدها نفر همچون محسن حججی را زیر دست خود پرورش داد تا تکفیری‌ها نتوانند حتی به بخشی از خواسته‌های خود در منطقه برسند. این فرمانده زبده نظامی در همان معرکه‌ای که شهید حججی به اسارت درآمد به شهادت رسید اما پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد.

مرتضی حسین‌پور فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که در 16 مرداد 1396 در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت رسید.

این برنامه از ساعت 18 امروز با حضور نویسنده کتاب، همرزمان شهید و اهالی فرهنگ در مجتمع ناشران قم (واقع در خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول) برگزار می‌شود.