دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

کتایون ریاحی عزادار شد + عکس

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
کتایون ریاحی عزادار شد + عکس

اقتصادنیوز: امیرفرشید رحیمیان نوازنده مشهور و همسر نخست کتایون ریاحی درگذشت و کتایون ریاحی با یک استوری خطاب به پسرش درگذشت او را تسلیت گفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اطلاعات، ساعتی پیش خبرگزاری‌های مختلف کشور از درگذشت امیرفرشید رحیمیان، نوازنده ترومپت، آهنگساز و رهبر ارکستر در 64 سالگی خبر دادند. اما کتایون ریاحی هم با یک استوری درباره او، خیلی‌ها را غافلگیر کرد.

این خبر به نقل از برادر متوفی، همایون رحیمیان، نوازنده ویولن، آهنگساز و رهبر ارکستر ملی ایران، اعلام شد.

امیرفرشید رحیمیان، متولد 1338 در تهران، فعالیت حرفه‌ای خود را در دوره هنرستان موسیقی از 15 سالگی در سال1353 با نوازندگی در ارکستر ژونس‌موزیکال آغاز کرد. سال 1355 به کنسرواتوار وین راه یافت. پس از پایان تحصیلات در اواخر سال 1360 به ایران بازگشت و به عضویت ارکستر سمفونیک تهران درآمد. از سال 1362 همکاری خود را با ارکسترسمفونیک صدا و سیما آغاز کرد و سال 1369 ارکستر فرهنگسرای بهمن را تأسیس و نخستین ارکستر موسیقی پاپ پس از انفلاب را با خوانندگی مهرداد کاظمی تشکیل داد.

فرزند او پوریا رحیمیان نیز نوازنده گیتار و آهنگساز است. امروز کتایون ریاحی، در قالب یک استوری خطاب به فرزندش پوریا، درگذشت پدر او، امیرفرشید ریحیمان را تسلیت گفت. امیرفرشید درواقع همسر نخست کتایون ریاحی بود که پدر تنها فرزندش هم هست؛ چیزی که در گذر ایام گرد فراموشی بر آن نشسته بود و حتا در خبر درگذشتی هم که امروز در خبرگزاری‌ها منتشر شد، به آن اشاره‌ای نشد.

همچنین بخوانید
کتایون ریاحی عزادار شد + عکس 2
کتایون ریاحی عزادار شد + عکس 3
کتایون ریاحی عزادار شد + عکس 4