جمعه 27 مهر 1403

کدام فرمانده نظامی در جلسه با پورمحمدی و سعید جلیلی با FATF مخالفت کرد؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
کدام فرمانده نظامی در جلسه با پورمحمدی و سعید جلیلی با FATF مخالفت کرد؟

پورمحمدی گفت: 10 سال است که fatf گلوی ارتباطات مالی را گرفته است و اجازه نمی‌دهد. کشورها رویشان نمی‌شود که بگویند تحریم‌های آمریکا مانع است بیان می‌کنند که fatf نمی‌گذارد حتی چین و روسیه این موضوع را بیان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفته بود: «همین آقای جلیلی مواضع او نسبت به تحریم مشخص است و نمی‌خواهم بگویم. سال 1395 بنده و طیب‌نیا به شورای عالی امنیت ملی رفتیم، من مفصل صحبت کردم درباره مشکلات fatf؛ ما گفتیم این وضعیت پولشویی مناسب نیست، ایشان پایان جلسه گفت اگر تو مسئول باشی ما قبول داریم ولی بقیه آقایان را قبول نداریم. ما باید اصل موضوع را حل کنیم!»

اگر چه سعید جلیلی در مناظرات تلویزیونی به اظهارات پورمحمدی واکنش نشان نداد، اما روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه شریف، با اشاره به این موضوع گفت: «در بحث FATF که آقای پورمحمدی در مناظره بیان کردند، اصل ماجرا بر سر مبارزه با پولشویی بود، ما 39 بند آن را اجرا کرده بودیم و دوستان به جای طلبکاری، میخواستند بدهکار شوند که ما زیر بار نرفتیم، به آقای پورمحمدی گفتم شما که میگویی این قانون اینطور باید اجرا شود چرا خودتان آن را اجرا نمی‌کنید؟»

آنگونه که تسنیم گزارش داده پورمحمدی در نشست خبری امروز خود، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا آقای جلیلی اجازه ندادند fatf را تصویب کند؟ اظهار داشت: «من بنا ندارم به کسی نسبت خلاف بزنم، آقای جلیلی و یکی از فرماندهان جنگ در ملاقاتی که داشتیم بیان داشتند که شک داریم به صحت و درستی آقایان و باید منافع کشور در اولویت باشد و باید سیاستها تنظیم شود.»

وی با انتقاد از این تصمیم جلیلی افزود: «10 سال است که fatf گلوی ارتباطات مالی را گرفته است و اجازه نمی‌دهد. کشورها رویشان نمی‌شود که بگویند تحریم‌های آمریکا مانع است بیان می‌کنند که fatf نمی‌گذارد حتی چین و روسیه این موضوع را بیان می‌کنند. ما در fatf منطقه‌ای ورود داشته‌ایم که باید از این موضوع استفاده کنیم.»

ایلنا اما روایتی دیگر ازاین جلمه پورمحمدی داشته و نوشته است؛ حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سوال ایلنا درباره روایت خود از جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره FATF و موضع جلیلی در خصوص آن و اینکه برخی اعضای ستاد جلیلی به طرق مختلف این روایت را تکذیب کردند در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا به جای افراد ستاد آقای جلیلی، خود ایشان هم در آن مناظره و هم تا امروز حاضر نشده در این مورد پاسخی بدهد، گفت: بنای نسبت خلاف به کسی را ندارم برادرم آقای جلیلی و یکی از فرماندهان ارشد نظامی در آن جلسه پیش من آمدند و همین حرفی که نقل کردم را به من گفتند و اعلام کردند که ما مواضع تو را قبول داریم استدلال تو را هم قبول داریم به صحت و درستی عملکرد آقایان شک داریم و مشکل ما این هست.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1923670