پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟

فیلم «قطار سریع‌السیر» با بازی برد پیت و انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گرو» از جمله تولیدات موردانتظار هالیوودی هستند که به زودی روی پرده سینماها می‌روند.

به گزارش مشرق، با گذشت دو سال از شیوع ویروسی که سینماها را تعطیل کرد و بر جدول اکران و فروش فیلم‌ها اثر گذاشت، حالا آنطور که از ظواهر امر پیداست سینماها در مسیر احیا قرار دارند و بازار گیشه جانی تازه گرفته است.

در دوران شیوع کرونا، فروش 5 فیلم از مرز 750 میلیون دلار عبور کرد؛ بتمن 751 میلیون و 100 هزار دلار فروخت، فروش مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست 1 میلیارد و 890 میلیون دلار بود، فیلم نبرد در دریاچه چانگ‌جین 902 میلیون و 500 دلار فروش کرد و فروش فیلم چینی سلام مامان به 822 میلیون دلار رسید. جیمز باند جدید، زمانی برای مردن نیست، نیز در مجموع 774 میلیون دلار فروش کرد.

فیلم ابرقهرمانی دکتر استرنج و چندجهانی دیوانگی یکی دیگر از فیلم‌های گیشه پسند این روزهاست که پیش‌بینی می‌شود با استقبال گرم تماشاچیان روبه رو شود. این فیلم در پیش‌نمایش‌های روز پنجشنبه (15 اردیبهشت) 36 میلیون دلار فروش کرد و اکران افتتاحیه خود در سینماهای آمریکا و کانادا را با فروش استثنایی 187 میلیون دلاری پشت سرگذاشت. با توجه به رونقی که به سینماها برگشته به زودی چند فیلم گیشه پسند دیگر نیز روی پرده سینماها خواهد رفت. در ادامه فیلم‌های موردانتظاری را که به زودی اکران خواهند شد، معرفی می‌کنیم:

همراه

درام همراه (Along for the Ride) که از رمانی به همین نام نوشته سارا دسن اقتباس شده، روایتگر داستان آشنایی اودن با الی مرموز است که خواب ندارد. یک شب پس از آن که شهر ساحلی کولبی به خواب می‌رود، این دو کاراکتر در یک ماجراجویی شبانه با یکدیگر همراه می‌شوند.

این فیلم که به کارگردانی سوفیا آلوارز و با بازی اما پاسارو، بلمونت کملی، کیت بوسورث، اندی مک دوول و درموت مالرونی ساخته شده، جمعه 6 مه (16 اردیبهشت) روی سرویس اینترنتی نتفلیکس اکران شد.

آتش افروز

فیلم آتش افروز (Firestarter) به کارگردانی کیث توماس نسخه بازسازی شده از اقتباس سینمایی رمان علمی - تخیلی و ترسناک آتش افروز نوشته استیون کینگ است. در این فیلم زک افرون نقش پدری را بازی می‌کند که باید از دخترش در برابر یک آژانس مخفی دولتی که در صدد دستگیری و کنترل اوست، محافظت کند. این دختر یک دختر معمولی نیست و قدرت آن را دارد که با استفاده از ذهن خود آتش به پا کرده و آن را کنترل کند.

زک افرون، رایان کیرا آرمسترانگ و سیدنی لمون از بازیگران فیلم آتش‌افروز هستند که 13 مه (جمعه، 23 اردیبهشت) اکران خواهد شد.

بی‌گناهان

فیلم مهیج و ماوراءالطبیعی بی‌گناهان (The Innocents) ساخته اسکیل فوگت پس از آن که در دوره گذشته از جشنواره فیلم کن حسابی سروصدا کرد، حالا قرار است در سینماهای جهان اکران شود. این فیلم نروژی داستان گروهی کودک را دنبال می‌کند که قدرت‌هایی اسرارآمیز به دست می‌آورند. اما چیزی که در ابتدا یک سرگرمی معصومانه به نظر می‌رسد به پدیده‌ای سیاه و خشونت بار تبدیل می‌شود.

فیلم بی‌گناهان روز 13 مه (23 اردیبهشت) اکران می‌شود.

مردان

فیلم مردان (Men) ساخته الکس گارلند معروف که کارگردانی فیلم‌هایی چون اکس ماکینا (2014) و نابودی (2018) را در کارنامه دارد، یک فیلم مهیج درباره زنی است که پس از یک واقعه ناگوار در زندگی شخصیش به روستایی زیبا پناه می‌برد تا شاید حالش بهتر شود. با این حال چندی بعد می‌فهمد که کسی یا چیزی در جنگل‌های اطراف او را زیر نظر گرفته است....

جسی باکلی که امسال برای بازی در فیلم دختر گمشده نامزد جایزه اسکار شده بود، نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند.

فیلم مردان 20 مه (جمعه، 30 اردیبهشت) روی پرده سینماها می‌رود.

تاپ گان: ماوریک

در تاپ گان: ماوریک که یکی از موردانتظارترین فیلم‌های گیشه است، تام کروز یکی از محبوب ترین نقش‌های دوران بازیگری خود را تکرار می‌کند. در این فیلم کاپیتان پیت "ماوریک"، خلبان آزمایشی، پس از سی سال خدمت، دستور آموزش به گروهی از خلبان‌های تازه کار را دریافت می‌کند.

تام کروز در تاپ گان ماوریک با جنیفر کانلی، اد هریس و وال کیلمر همبازی می‌شود.

تاپ گان ماوریک که دنباله رسمی فیلم تاپ گان (1986) است، 27 مه (6 خرداد) اکران خواهد شد.

بندیکشن

ترنس دیویس، فیلمنامه نویس و کارگردان انگلیسی که به فیلم‌های زندگی‌نامه‌ایش شناخته می‌شود، در درام بندیکشن داستان زندگی زیگفرید ساسون، شاعر انگلیسی، را روایت می‌کند که در جریان جنگ جهانی دوم به دلیل مخالفت با جنگ زندانی شد. جک لودن و پیتر کاپالدی نقش ساسون را در سنین مختلف بازی می‌کنند.

فیلم بندیکشن 20 مه (30 اردیبهشت) در انگلیس اکران خواهد شد.

دنیای ژوراسیک: سلطه

ماجراهای فیلم دنیای ژوراسیک: سلطه (Jurassic World Dominion) که پایانی بر سری فیلم‌های دنیای ژوراسیک است، چهار سال پس از رویدادهای فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی اتفاق می‌افتد که در سال 2018 اکران شد. در این فیلم شاهد بازگشت ستارگان فیلم پارک ژوراسیک، یعنی سم نیل، لورا درن و جف گلدبلوم خواهیم بود. کالین ترورو، فیلمساز آمریکایی، کارگردانی این فیلم علمی - تخیلی و ماجراجویانه را برعهده داشته است. ترورو فیلم موفق دنیای ژوراسیک را در سال 2015 ساخت و پس از 14 سال به احیای این مجموعه سینمایی کمک کرد.

فیلم دنیای ژوراسیک: سلطه با بازی کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، سم نیل، لورا درن و جف گلدبلوم، 9 ژوئن (19 خرداد 1401) روی پرده سینماها خواهد رفت.

لایت یر

فیلم لایت یر که اسپین آفی بر مجموعه فیلم‌های موفق داستان اسباب بازی‌هاست روی ماجراهای عروسک باز لایت یر (Buzz Lightyear) تمرکز خواهد داشت. این فیلم نشان می‌دهد باز مدت ها قبل از آن که به اتاق اندی برسد، یک فضانورد جوان بوده که سعی می‌کرده از یک سیاره ناسازگار به خانه بازگردد. صداپیشه شخصیت لایت یر در این فیلم انیمیشنی، کریس ایوانز، ستاره مشهور هالیوودی، است.

لایت یر 17 ژوئن (27 خرداد 1401) اکران عمومی می‌شود.

الویس

باز لورمن در فیلم الویس به زندگی الویس پریسلی، خواننده و بازیگر مطرح آمریکایی، و رابطه پیچیده‌ای که در طی 20 سال فعالیت هنری خود در دنیای موسیقی با مدیر برنامه‌هایش داشت، می‌پردازد. این کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده استرالیایی ساخت رومئو + ژولیت، مولن رژ و گتسبی بزرگ را در کارنامه دارد.

فیلم الویس با بازی آستین باتلر و تام هنکس اولین بار در جشنواره فیلم کن 2022 نمایش داده خواهد شد و 23 ژوئن (2 تیر 1401) در آمریکا اکران می‌شود.

مینیون‌ها: ظهور گرو

انیمیشن مینیون‌ها: ظهور گرو به عنوان دنباله پویانمایی مینیون‌ها و پنجمین قسمت از مجموعه انیمیشنی من نفرت انگیز، داستان ناگفته رویای یک پسر بچه دوازده ساله برای تبدیل شدن به بزرگترین ابرشرور جهان را روایت می‌کند.

مینیون‌ها: ظهور گرو به کارگردانی مشترک کایل بالدا، برد ابلسن و جاناتان دل وال ساخته شده و استیو کارل، تاراجی پی هنسون، ژان کلود ون دام، میشل یو، دولف لوندگرن، لوسی لاولس، دنی ترژو، آر. زد. ای، جولی اندروز، راسل برند، آلن آرکین و پیر کوفین از صداپیشگان آن هستند.

این فیلم سرانجام پس از چند تاخیر کرونایی، 30 ژوئن (9 تیر 1401) روی پرده سینماها خواهد رفت.

لیست آقای مالکوم

لیست آقای مالکوم یک درام تاریخی به کارگردانی اما هولی جونز و با اقتباس از رمانی به همین نام از سوزان الن است. این فیلم داستان انتقام یک زن جوان از خواستگاری مشکل پسند در انگلستان قرن نوزدهم را روایت می‌کند.

فریدا پینتو، تئو جیمز، اولیور جیسون کوهن و اشلی پارک از بازیگران این فیلم هستند که قرار است نخستین روز از ماه ژوئیه (10 تیر 1401) در سینماها اکران شود.

ثور: عشق و تندر

فیلم ابرقهرمانی ثور: عشق و تندر دنباله مستقیم فیلم ثور: رگناروک و بیست و نهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. این فیلم که به کارگردانی تایکا وایتیتی و بازی کریس همسورث، ناتالی پورتمن، کریستین بیل، کریس پرت، جیمی الکساندر، دیو باتیستا، شان گان، جف گلدبلوم، وین دیزل و بردلی کوپر ساخته شده، روایتگر ماجراهای ثور است که والکیری، کورگ و جین فاستر را به خدمت می‌گیرد تا جلوی برنامه‌های گور، قصاب خدایان، را برای از بین بردن تمامی خدایان بگیرند.

این فیلم 16 ژوئیه (25 تیر) اکران خواهد شد.

نوچ

جوردن پیل که پیش‌تر با فیلم برو بیرون (Get out) مهارت خود در وحشت انداختن به دل مخاطب را به اثبات رسانده بود، این بار با یک فیلم علمی تخیلی و ترسناک دیگر به نام نوچ (Nope) برمی‌گردد. این فیلم با بازی دانیل کالویا، ککه پالمر و استیون یون، داستان ساکنان یک شهر دورافتاده را روایت می‌کند که یک رخداد اسرارآمیز و غیرعادی را مشاهده می‌کنند.

فیلم نوچ 22 ژوئیه (31 تیر) روی پرده سینماها می‌رود.

مرد خاکستری

فیلم مرد خاکستری به کارگردانی آنتونی و جو روسو و با اقتباس از رمانی به همین نام از مارک گرینی ساخته شده و داستان یکی از مزدوران ماهر سازمان سیا را روایت می‌کند که تصادفا اسرار سیاه این سازمان را افشا کرده و درگیر تعقیب و گریزی نفس گیر با قاتلان بین‌المللی می‌شود. این فیلم اکشن و مهیج با بودجه 200 میلیون دلاری خود گرانترین فیلم ساخته شده توسط نتفلیکس است.

رایان گاسلینگ، کریس ایوانز و آنا د آرماس از بازیگران این فیلم هستند که 15 ژوئیه (24 تیر) روی سرویس نتفلیکس اکران می‌شود.

اَبَر حیوانات خانگی لیگ دی سی

فیلم ابر حیوانات خانگی لیگ دی سی یک انیمیشن سه بعدی در ژانر کمدی به کارگردانی جرد استرن است که ستاره‌هایی چون دواین جانسون، کوین هارت، جان کرازینسکی و کیانو ریوز صداپیشگی آن را برعهده دارند. این فیلم روایتگر داستان کریپتو، سگ ابرقهرمان، است که با سوپرمن دوست صمیمی است و در کنار او با استفاده از ابرقدرت‌هایی که دارند با جرم و جنایت در متروپولیس مبارزه می‌کنند. ماجرا به همین منوال ادامه دارد تا این که مرد فولادی و دیگر اعضای لیگ عدالت ربوده می‌شوند و کریپتو باید گروهی از حیوانات را متقاعد کند تا قدرت‌های جدیدی را که به دست آورده‌اند برای شرکت یک عملیات نجات به کار بگیرند.

فیلم ابرحیوانات خانگی لیگ دی سی 29 ژوئیه (7 مرداد) روی پرده نقره‌ای خواهد رفت.

قطار سریع السیر

در فیلم قطار سریع السیر از دیوید لیچ، 5 آدمکش حرفه‌ای خود را در یک قطار سریع السیر از مقصد توکیو به موریوکا می‌یابند و پی می‌برند که ماموریت هاشان به یکدیگر مرتبط است.

برد پیت، جویی کینگ، ساندرا بولاک و لیدی گاگا از بازیگران این فیلم مهبج هستند که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته کوتارو ایساکا ساخته شده است.

فیلم موردانتظار قطار سریع السیر نیز 29 ژوئیه (7 مرداد) در سینماها اکران می‌شود.

منبع: ایرنا
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 2
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 3
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 4
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 5
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 6
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 7
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 8
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 9
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 10
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 11
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 12
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 13
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 14
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 15
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 16
کدام فیلم‌های هالیوودی در یک قدمی پرده نقره‌ای قرار دارند؟ 17