سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

«کرمانشاه» به عنوان پایتخت خوراک حلال معرفی می‌شود

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
«کرمانشاه» به عنوان پایتخت خوراک حلال معرفی می‌شود

مدیر پایگاه جهانشهر خلاق خوراک و غذا کرمانشاه گفت: کرمانشاه را به عنوان پایتخت خوراک حلال در جامعه اسلامی معرفی می‌کنیم.

احسان احمدی نصر در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: شهر کرمانشاه بر اساس سهمیه سال 2021 در فهرست آثار جهانی و در سازمان علمی فرهنگی یونسکو به عنوان جهانشهر خلاق خوراک و غذا انتخاب شد.

وی افزود: کرمانشاه به عنوان (پنجمین شهر خلاق خوراک در کشور) و آخرین شهر از ایران در سال 2021 و یکی از پنجاه شهر خلاق دنیا در فهرست آثار قرار گرفته است. مدیر پایگاه جهانشهر خلاق خوراک و غذا کرمانشاه تصریح کرد: تیرماه سال گذشته آیین پلاک کوبی کرمانشاه به عنوان جهانشهر خلاق خوراک و غذا انجام شد و با حضور دبیر کل ملی یونسکو این آیین را جشن گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای معرفی ساختار جهانشهر خلاق خوراک و غذا، برنامه‌هایی از جمله شرکت در وبینارها و نمایشگاه‌ها داشتیم.

احمدی نصر گفت: سال گذشته در بیش از 10 نمایشگاه در سطح ملی شرکت کرده و برای شرکت در 2 نمایشگاه بین‌المللی هم دعوت شدیم.

وی عنوان کرد: در زمینه تولید محتوا با چاپ بروشورها، کتابچه‌ها و تبلیغات محیطی در ساختار شهری به دنبال این بودیم که عنوان جهانشهر خلاق خوراک را بیش از پیش به شهروندان معرفی کنیم.

این مسئول بیان کرد: ما به عنوان پایگاه جهانیِ پایگاه‌های جهانشهر خلاق خوراک نقش حمایتی داشته و پیشران این موضوع برای معرفی درست آن هستیم. وی اضافه کرد: در حوزه خوراک و در مجموعه شهری مردم خلاقیت را تعریف می‌کنند و باید پیش از پیش به واسطه داشته‌های خود از گذشتگان و نیاکان به غذا، خوراک، نان و شیرینی بپردازند.

احمدی نصر از برگزاری یک ایونت در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که در حال انعقاد آن با مجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه هستیم به نوعی در قالب استارت آپ های مشخص نسبت به معرفی ظرفیت‌ها و دعوت از سرمایه‌گذاران فعال در حوزه صنایع غذایی به خصوص چاشنی‌ها جلساتی را طی ایونت آغازین تا پایان تیرماه برگزار می‌کنیم.

مدیر پایگاه جهانشهر خلاق خوراک و غذا کرمانشاه اذعان کرد: به دنبال استانداردسازی خوراک و دیپلماسی سازی خوراک کودک و بومی کردن فضاها در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: در بحث غنی سازی خوراک مخصوصا فست فودها به دنبال برنامه‌هایی هستیم و سعی داریم کرمانشاه را به عنوان پایتخت خوراک حلال در جامعه اسلامی بیش از پیش معرفی کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1781869