یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

کره‌جنوبی با این کشور برای تاسیس سفارتخانه توافق کرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
کره‌جنوبی با این کشور برای تاسیس سفارتخانه توافق کرد

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه کره‌جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد این کشور و کوبا با تاسیس سفارت‌خانه در کشورهای یکدیگر و گسترش روابط دیپلماتیک به توافق رسیده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه کره‌جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که یک هیات دیپلماتیک از این کشور به ریاست سونگ شی جین مدیر کل برنامه ریزی و مدیریت وزارت امور خارجه از روز چهارشنبه تا شنبه از هاوانا پایتخت کوبا بازدید و درباره تاسیس سفارت‌خانه با مقامات کوبا گفت‌وگو کرد.

وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد: 2 کشور با تاسیس سفارت‌خانه‌های دائمی به ترتیب در سئول و هاوانا موافقت کردند و نامه‌های دیپلماتیکی برای تایید این موضوع مبادله شد.

به گفته این وزارتخانه، بر اساس این توافق، دولت کره جنوبی در نظر دارد یک هیات دیپلماتیک موقت در هاوانا تشکیل دهد و دیپلمات‌های خود را پیش از اقدام به تاسیس سفارت دائمی، به کوبا اعزام کند.

14 فوریه (25 بهمن)، کره جنوبی و کوبا بیانیه غافلگیرکننده برقراری مجدد روابط دیپلماتیک خود را منتشر کردند.

روابط دیپلماتیک سئول و هاوانا ابتدا در سال 1949 برقرار شد اما یک دهه بعد یعنی در سال 1959 با وقوع انقلاب کوبا و به قدرت رسیدن فیدل کاسترو روابط دو طرف قطع شد و هاوانا به سمت کره شمالی چرخید.

هر چند کوبا و کره جنوبی روابط دیپلماتیک نداشتند اما در سال‌های اخیر مناسبات تجاری در حوزه‌های خودرو، الکترونیک و تلفن‌های همراه برقرار کردند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید