چهارشنبه 18 مهر 1403

کرونا انگیزه کار را از تاکسی‌داران شیروانی گرفته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا انگیزه کار را از تاکسی‌داران شیروانی گرفته است

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسی‌داران شیروان گفت: به دنبال شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌های شهری، بسیاری از رانندگان تاکسی در دومین شهر بزرگ خراسان شمالی، انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند.

محمد شرف‌پورمقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه‌گیری بیماری کرونا موجب شده تا شمار زیادی از مردم در خانه مانده و یا ترجیح دهند با خودرو شخصی سفر کنند، که این امر سبب کاهش شمار مسافران خودروهای عمومی و در نتیجه صرفه نداشتن فعالیت با تاکسی شده است.

وی با بیان اینکه هر روز بر شمار رانندگانی که دست از کار مسافرکشی کشیده اند، افزوده می شود، افزود: البته نرخ کرایه تاکسی نیز قرار بود از 2 ماه پیش افزایش یابد که تاکنون تغییری نکرده است و همین خود در خانه نشینی تاکسیداران بی تاثیر نبوده است.

شرف پور مقدم افزود: امسال نرخ کرایه تاکسی در شهر شیروان برای هر نفر از 6 هزار به هشت هزار ریال افزایش یافت که بر اساس مصوبه شورای شهر قرار بود 2 هزار ریال دیگر نیز به آن افزوده شود اما تاکنون فرمانداری با این افزایش موافقت نکرده است. مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیداران شیروان در خصوص نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی از سوی برخی از رانندگان و مسافران نیز گفت: بسیاری از رانندگان از ماسک استفاده کرده و برخی نیز حتی بین 2 ردیف صندلی طلق محافظ نصب کرده اند اما شمار اندکی از آنان نیز به بهانه نداشتن توان خرید هر روزه ماسک، از رعایت این مساله طفره می روند.

شرف پور مقدم افزود: در خصوص اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی علاوه بر زدن ماسک و ضدعفونی کردن روزانه وسایل حمل و نقل عمومی، اینک 100 دستگاه تاکسی شیروان برای نصب کارتخوان ثبت نام کرده اند که این امر به زودی اجباری می شود.

شهر شیروان 352 دستگاه تاکسی درون‌شهری دارد.

شیروان با 85 هزار نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ خراسان شمالی است.

استان خراسان شمالی از اوایل تیرماه از نظر افزایش ابتلای به کرونا در وضعیت هشدارآمیزی قرار گرفت که بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز شنبه هفته جاری دارای شرایط قرمز کرونایی شناخته شد و امروز نیز در زمره استان های در وضعیت هشدار جای گرفت.

تاکنون 262 هزار و 173 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تا امروز شمار جانباختگان این بیماری به 13 هزار و 211 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*